Ústeckoorlické nádraží podruhé

25.5.

Ústeckoorlické nádraží podruhé

Ústeckoorlické nádraží podruhé

Ústeckoorlické nádraží podruhé

Bendlův osud? Nádraží v Ústí! Ač se to na první pohled nezdá, nenápadné nádraží v Ústí nad Orlicí a jeho pohnutý osud doprovázelo Petra Bendla (ODS) od jeho počátku ve funkci ministra dopravy až prakticky do jeho posledního dne. Již v první dny svého působení na ministerstvu dopravy byl Bendl konforntován s kauzou plánované demolice více jak 134 let staré nádražní budovy v Ústí nad Orlicí. „Oslovovala mě řada lidí, psali mi dopisy a dostal jsem petici. Obrátil jsem se tedy na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) a na generálního ředitele Komárka, aby mi o tom něco řekli. S tím, že exitují-li, ať předloží variantní řešení,“ vzpomíná Bendl na své první setkání s projektem. Projekt totiž v rámci modernizace trati Choceň-Česká Třebová počítal s demolicí stávající výpravní budovy a vybudování nové, vnímané laickou i odbornou veřejností kontroverzně. Tento projekt navíc odmítlo na 16 tisíc lidí z celé republiky i ze zahraničí. Petr Bendl byl necelý měsíc ve funkci, když se 20. února rozhodl, že se s budovou, o jejíž záchranu se strhl nebývalý boj, seznámí osobně. Po shlédnutí objektu, seznámení s projektovou dokumetací a rozhovorem s památkáři a odpůrci demolice Bendl prohlásil: „Budova se bourat nemusí!“ „Prohlášení pana ministra Bendla byl zásadní zlom, na který jsme čekali více jak rok. Mě i Olgu Sommerovou všichni považovali za snílky, protože s demolicí souhlasilo město Ústí nad Orlicí a od jeho postoje se určoval celý vývoj kauzy. SŽDC respektovala variantní výběr města a projekt byl již v takové fázi, že byl dán demoliční výměr. Chápali jsme, že SŽDC neměla zájem na změně projektu, protože vše již bylo připraveno a pro investora je důležitý postoj města, na jehož území se rekonstrukce provádí. A radnice budovu obětovala. Potom se objevil jakýsi Kadrman, který to chtěl celé shodit a přepracovat, což chápu, že se nesetkalo s nadšením“, shrnuje pozadí kauzy iniciátor petice a předseda sdružení „Nádraží nedáme!“ Martin Kadrman. „Zpočátku jsme vinili SŽDC, že jsou to ti barbaři, kteří chtějí zbourat starou krásnou budovu. Dnes víme, že SŽDC dala radnici v Ústí nad Orlicí na výběr tři varianty a město si vybralu tu demoliční. Město jednoznačně selhalo a dnes, když je záchrana na spadnutí, starosta města Richard Pešek (ODS) říká: "Toto považuji za svůj výsledek“, dodává Kadrman. Týden po odjezdu ministra Bendla bylo ustaveno občanské sdružení Nádraží nedáme! a jeho expertní tým v čele s proděkanem Technické univerzity v Liberci ihned zasedl a určil další směr vyjednávání s investorem. „Byli jsme si vědomi, že zřizovatelem SŽDC je ministerstvo dopravy, proto jsme s ním udržovali úzké kontakty. Velmi bych chtěl poděkovat Martinu Kupkovi, tiskovému mluvčímu ministra Bendla a samozřejmě ministru Bendlovi samotnému za vstřícnost, kterou nám v souvislosti se záchranou nádraží v Ústí projevili “, říká Jiří Suchomel s tím, že velmi kostruktivní jednání je vedeno i se SŽDC, kterou zastupuje náměstek pro modernizaci Ing. Miroslav Konečný. K setkání s ministrem Bendlem v jeho posledním dni ve funkci Olga Sommerová dodává: „Bylo to neuvěřitelně symbolický. Nádraží bylo pro Petra Bendla jednou z prvních věcí, kterou se začal zabývat a ve čtvrtek jsme s Martinem Kadrmanem byli poslední, koho oficiálně ve své funkci přijal. Petr Bendl je muž, který náš občanský boj převedl do politického zájmu a prosadil jeho záchranu. Jsme si vědomi jeho klíčové role, a proto jsme mu přišli poděkovat.“ Občanské sdružení Nádraží nedáme! prosazuje převod nádražní budovy, která je v majetku Českých drah na investora, tedy SŽDC. Získané volné prostory chce společně s městem a Pardubickým krajem využít pro volnočasové aktivity a podporu cestovního ruchu v regionu. Občanské sdružení Nádraží nedáme! www.stop-demolici.cz, email: zachrante-stanici-usti@seznam.cz Tel.: 737 939 104

Další zprávy z kategorie "Názory"

14.7.

BSE - nic nového

Od počátku letošního roku bylo vyšetřeno 73 445 vzorků mozků skotu, žádný případ.

Názory celý článek
18.1.

Začíná rekonstrukce Pasáže

Obchodů bude v pardubické Pasáži pravděpodobně méně, než se předpokládalo.

Názory celý článek
14.10.

Vyjádření starosty Moravské Třebové

Vždy jsem chválil dobrou spolupráci ve vedení města, věcná a konstruktivní jednání rady a zastupitelstva města.

Názory celý článek
20.6.

Pardubický kraj vedený ČSSD opustil povinnost pečovat o majetek

Dotovaný subjekt si na provozní dotaci zvykne, aniž by se snažil svoji špatnou finanční situaci řešit.

Názory celý článek
5.2.

Pod petici NE základnám se nepodepíši

Mediálně vděčným tématem několika posledních měsíců je otázka americké radarové základny na území České republiky.

Názory celý článek
8.1.

CNG

Máme leden 2010 a stále mají technické problémy, stále mlží a na něco se vymlouvají.

Názory celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting