Ústeckoorlické nádraží podruhé

25.5.

Ústeckoorlické nádraží podruhé

Ústeckoorlické nádraží podruhé

Ústeckoorlické nádraží podruhé

Bendlův osud? Nádraží v Ústí! Ač se to na první pohled nezdá, nenápadné nádraží v Ústí nad Orlicí a jeho pohnutý osud doprovázelo Petra Bendla (ODS) od jeho počátku ve funkci ministra dopravy až prakticky do jeho posledního dne. Již v první dny svého působení na ministerstvu dopravy byl Bendl konforntován s kauzou plánované demolice více jak 134 let staré nádražní budovy v Ústí nad Orlicí. „Oslovovala mě řada lidí, psali mi dopisy a dostal jsem petici. Obrátil jsem se tedy na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) a na generálního ředitele Komárka, aby mi o tom něco řekli. S tím, že exitují-li, ať předloží variantní řešení,“ vzpomíná Bendl na své první setkání s projektem. Projekt totiž v rámci modernizace trati Choceň-Česká Třebová počítal s demolicí stávající výpravní budovy a vybudování nové, vnímané laickou i odbornou veřejností kontroverzně. Tento projekt navíc odmítlo na 16 tisíc lidí z celé republiky i ze zahraničí. Petr Bendl byl necelý měsíc ve funkci, když se 20. února rozhodl, že se s budovou, o jejíž záchranu se strhl nebývalý boj, seznámí osobně. Po shlédnutí objektu, seznámení s projektovou dokumetací a rozhovorem s památkáři a odpůrci demolice Bendl prohlásil: „Budova se bourat nemusí!“ „Prohlášení pana ministra Bendla byl zásadní zlom, na který jsme čekali více jak rok. Mě i Olgu Sommerovou všichni považovali za snílky, protože s demolicí souhlasilo město Ústí nad Orlicí a od jeho postoje se určoval celý vývoj kauzy. SŽDC respektovala variantní výběr města a projekt byl již v takové fázi, že byl dán demoliční výměr. Chápali jsme, že SŽDC neměla zájem na změně projektu, protože vše již bylo připraveno a pro investora je důležitý postoj města, na jehož území se rekonstrukce provádí. A radnice budovu obětovala. Potom se objevil jakýsi Kadrman, který to chtěl celé shodit a přepracovat, což chápu, že se nesetkalo s nadšením“, shrnuje pozadí kauzy iniciátor petice a předseda sdružení „Nádraží nedáme!“ Martin Kadrman. „Zpočátku jsme vinili SŽDC, že jsou to ti barbaři, kteří chtějí zbourat starou krásnou budovu. Dnes víme, že SŽDC dala radnici v Ústí nad Orlicí na výběr tři varianty a město si vybralu tu demoliční. Město jednoznačně selhalo a dnes, když je záchrana na spadnutí, starosta města Richard Pešek (ODS) říká: "Toto považuji za svůj výsledek“, dodává Kadrman. Týden po odjezdu ministra Bendla bylo ustaveno občanské sdružení Nádraží nedáme! a jeho expertní tým v čele s proděkanem Technické univerzity v Liberci ihned zasedl a určil další směr vyjednávání s investorem. „Byli jsme si vědomi, že zřizovatelem SŽDC je ministerstvo dopravy, proto jsme s ním udržovali úzké kontakty. Velmi bych chtěl poděkovat Martinu Kupkovi, tiskovému mluvčímu ministra Bendla a samozřejmě ministru Bendlovi samotnému za vstřícnost, kterou nám v souvislosti se záchranou nádraží v Ústí projevili “, říká Jiří Suchomel s tím, že velmi kostruktivní jednání je vedeno i se SŽDC, kterou zastupuje náměstek pro modernizaci Ing. Miroslav Konečný. K setkání s ministrem Bendlem v jeho posledním dni ve funkci Olga Sommerová dodává: „Bylo to neuvěřitelně symbolický. Nádraží bylo pro Petra Bendla jednou z prvních věcí, kterou se začal zabývat a ve čtvrtek jsme s Martinem Kadrmanem byli poslední, koho oficiálně ve své funkci přijal. Petr Bendl je muž, který náš občanský boj převedl do politického zájmu a prosadil jeho záchranu. Jsme si vědomi jeho klíčové role, a proto jsme mu přišli poděkovat.“ Občanské sdružení Nádraží nedáme! prosazuje převod nádražní budovy, která je v majetku Českých drah na investora, tedy SŽDC. Získané volné prostory chce společně s městem a Pardubickým krajem využít pro volnočasové aktivity a podporu cestovního ruchu v regionu. Občanské sdružení Nádraží nedáme! www.stop-demolici.cz, email: zachrante-stanici-usti@seznam.cz Tel.: 737 939 104

Další zprávy z kategorie "Názory"

15.8.

Nerušte Těchonín, apeluje hejtman Netolický

Připravenost na izolaci a léčbu pacientů nejnebezpečnějších chorob typu ebola se každému musí vyplatit. Proč budovat další drahé zařízení v centru hlavního města, které je navíc hustě osídlené a nelze zde zcela vyloučit další šíření choroby.

Názory celý článek
25.5.

V okresním kole zvítězila ZŠ Chrast.

Soutěžilo se ve čtyřech disciplínách – testy z pravidel provozu na pozemních komunikacích, jízdy zručnosti, poskytování první pomoci a praktické jízdy po dopravním hřišti. Navíc mimo soutěž byla i práce s mapou. Věkové kategorie byly dvě. První 10 až 12 let a druhá 13 až 16 let.

Názory celý článek
2.5.

Náš cíl je zlepšit kvalitu a rozsah poskytované péče

Rada i Zastupitelstvo Pardubického kraje koncem loňského roku schválily po dlouho trvající diskusi změnu právní formy nemocnic

Názory celý článek
4.9.

Metamorfóza starosty Tichého

„Myslím, že sundáváme kalhoty a brod je velmi daleko. Pan Linhart se chová, jako kdysi chrudimští radní, kteří ..."

Názory celý článek
2.7.

Ztráty při povodních – zatím 768 zvířat

Všechna mrtvá těla zvířat byla zlikvidována v asanačním podniku, což pomáhaly zorganizovat krajské veterinární správy.

Názory celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting