Ekologické chování je u obchodních řetězců výjimkou

10.12.

Ekologické chování je u obchodních řetězců výjimkou

Ekologické chování je u obchodních řetězců výjimkou

Ekologicky šetrné chování je pro nejvýznamnější obchodní řetězce v Česku zatím spíše neznámým pojmem. Zlepšení přitom nechystá ani polovina z nich. Nahrazování PVC za bezpečnější plastové obaly u potravin; sytém třídění odpadu pro zákazníky či nákupní tašky z ekologicky šetrných materiálů jsou ve většině obchodů naprostou výjimkou. Pouze zpětný odběr článkových baterií a prodej nápojů ve vratných lahvích jsou dvěma z mála ekologických opatření, na něž většina řetězců v Česku již přistoupila. Vyplynulo to z ankety sdružení Arnika, které oslovilo 11 společností provozujících na území České republiky síť obchodních řetězců s potravinami. Změnu přitom nechystá ani polovina firem, které se do ankety zapojily. Společnosti Billa, Coop centrum a Interspar průzkum Arniky ignorovaly. Nejhůře v anketě dopadla společnost provozující síť obchodů Plus-Discount, která odpověděla na většinu otázek záporně. Svým zákazníkům dosud nenabízí ani možnost zpětného odběru baterií. Naopak nejlépe si vedly společnosti Tesco a Ahold (provozovatel prodejen Albert a Hypernova). Oba řetězce kladou důraz na ekologii – i když v rozdílných oblastech. Tesco jako jeden z prvních obchodních řetězců v ČR začalo nabízet svým zákazníkům tašky z přírodního materiálu – juty. Ve svých prodejnách také postupně zavádí takzvané recyklační body a pracuje na snižování spotřeby energie a také emisí spojených s dopravou zboží. Ahold pro změnu postupně upouští od používání PVC jako obalového materiálu u potravin prodávaných pod jejich privátní značkou. Doposud se jim povedlo nahradit obaly z PVC u červeného masa. Trojici na pomyslném stupni vítězů doplňuje obchodní síť Globus, která alespoň někde umožňuje zákazníkům třídit odpad, nabízí tašky z přírodně šetrných materiálů a jako ve většině obchodů je zde možné vrátit vybité baterie či zakoupit některé nápoje ve vratných skleněných lahvích. „I když výsledek ankety je spíše zklamáním, máme radost, že alespoň některé obchodní řetězce již pracují na konkrétních opatřeních, jak svůj přístup k životnímu prostředí zlepšit. Patří mezi ně Albert, Hypernova, Tesco a Lidl.,“ uvedla autorka ankety Ing. Miroslava Jopková, která v Arnice vede kampaň „Nehrajme si s PVC“. Tato anketa je podpořena grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje občanské společnosti.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

23.12.

Na Štědrovečerní procházku můžete vyrazit i letos

Půlnoc si 24. prosince můžete užít např. ve Východočeském divadle na tradičním hudebním setkání, nebo v pardubických kostelích na bohoslužbách. Zajít můžete také do některé z restaurací, kaváren či vináren, které mají otevřeno dlouho přes půlnoc.

Společnost celý článek
17.3.

Hasiči „trénovali“ pro případ velkého lesního požáru

Letecká technika - vrtulník s bambivakem se používá zejména v členitém zalesněném terénu, špatně přístupných místech, kam se hasiči se svou technikou velmi špatně dostávají. Proto je třeba, aby byli hasiči vycvičeni na takové situace.

Společnost celý článek
27.9.

Likvidace hodonínské skládky finišuje

Primární ohnisko nebezpečných látek a jedů je zlikvidováno. Zbývá dočistit pukliny v podloží a monitorovat podzemní vody.

Společnost celý článek
24.11.

Od pátku o sobě nedal vědět

Jmenovaný je 175 až 180 centimetrů vysoký, hubené postavy, hnědých rovných vlasů a nosí knír. Má modré oči

Společnost celý článek
27.8.

Kyseliny jsou zinventarizovány, na ostatním se ještě pracuje

Pravděpodobně v noci ze 4. na 5. září 2007 se uskuteční převoz nebezpečných odpadů z Chvaletic k likvidaci do spalovny v Ostravě

Společnost celý článek
1.2.

Kraj doporučil ředitelům 7 škol snížit počet tříd

Jeho prostřednictvím kraj doporučuje ředitelům sedmi těchto škol otevřít v září o jednu třídu méně.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting