Hejtman Martínek bojuje za IC/EC vlaků v České Třebové

11.7.

Hejtman Martínek bojuje za IC/EC vlaků v České Třebové

Hejtman Martínek bojuje za IC/EC vlaků v České Třebové

Hejtman Pardubického kraje Radko Martínek po zveřejnění návrhů jízdních řádů na rok 2012 oficiálně připomínkoval dopravní obslužnost v železniční stanici Česká Třebová. Dopis s připomínkami zaslal náměstku ministra Ivu Tomanovi i krajský zastupitel Martin Netolický. Oba tak chtějí podpořit zastavování vlaků vyšší kvality v tomto železničním uzlu. Hejtman Radko Martínek vyzval dopisem generálního ředitele Českých drah Petra Žaluda, aby byl předložený návrh přehodnocen a aby v České Třebové zastavovalo více vlaků kategorie IC a EC. „Pardubický kraj dlouhodobě vnímá Českou Třebovou jako významný železniční uzel s velkým množstvím cestujících,“ zdůraznil hejtman Martínek. Pardubický kraj je objednatelem základní dopravní obslužnosti, což v případě železniční dopravy jsou kategorie vlaků Os a Sp. Na druhé straně mají vliv na dopravní obslužnost také dálkové a mezinárodní železniční spoje, kde je objednatelem stát prostřednictvím Ministerstva dopravy ČR. Při podrobném prostudování návrhů kraj zjistil, že by v takovém případě byl počet projíždějících vlaků dokonce devět párů za jeden den. Argumenty, proč je zastavování vlaků IC a EC v železniční stanici Česká Třebová pro Pardubický kraj tak důležité, zazněly již mnohokrát. Hejtman připomenul význam železničního uzlu Česká Třebová pro východní část kraje a investici města Česká Třebová do Multifunkčního dopravního terminálu Jana Pernera, která byla podpořena z ROP NUTS II Severovýchod. Také krajský zastupitel a poradce hejtmana Martin Netolický zdůraznil v dopise náměstku ministra dopravy Ivu Tomanovi více jak třistamilionovou investici Města Česká Třebová do výstavby Terminálu Jana Pernera s podzemním parkovištěm pro 259 vozidel a koncepci Pardubického kraje přivést do tohoto významného železničního uzlu regionální autobusovou a vlakovou dopravu. Smysl celého systému spočívá především v možnosti cestujících přestoupit na vlaky vyšší kvality s výrazně kratšími jízdními dobami. Důkazem těchto snah je projednávaná optimalizace dopravy v orgánech kraje a objednávka regionální dopravy pro příští grafikon vlakové dopravy. „Podle našeho názoru se zvyšuje počet projíždějících vlaků především na trati č. 260 Česká Třebová – Brno, které nekončí svoji jízdu na území Slovenské republiky nebo ve Vídni, ale pokračují dále ve směru Budapešť, Bělehrad, apod. Pokud by bylo možné zastavování některých spojů přehodnotit, došlo by k naplnění koncepce Pardubického kraje,“ napsal Martin Netolický.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

25.10.

Úspěšní žáci navštívili Kraj

Poděkování patří také všem pedagogům, kteří žáky na soutěže připravovali.

Společnost celý článek
5.9.

Pneumokok v Pardubickém kraji: mezi nejrizikovější skupinu patří osoby starší 55 let

První příznaky invazivního pneumokokového onemocnění jsou podobná chřipce – teplota, zimnice, třesavka, bolesti hlavy a zvracení. Právě proto jsou pneumokoková onemocnění velmi zrádná.

Společnost celý článek
10.2.

Na Dukle tekla krev

Odjíždějící policisté zahlédli tři mladíky, z nichž zrovna jeden uhodil druhého do tváře lahví od vodky,

Společnost celý článek
29.3.

Studenti soutěží v navrhování energetických úspor pro školy

Nové znalosti získávají v soutěži s názvem FAKTOR E*, kterou pro ně pořádá ENESA a. s., dodavatel energetických služeb se zárukou úspor ve školských objektech Pardubického kraje.

Společnost celý článek
17.5.

Chování k válečným hrobům považuje hejtman za výraz lidství

Nezáleží na tom, za koho bojovali, ale podstatné je, že jsou důstojně pochováni.

Společnost celý článek
24.5.

Účastníci půlmaratonu uctí památku obětí Heydrichiády

Čekání na nejrychlejší běžce vyplní od 10.30 hodin.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting