Hejtman Martínek bojuje za IC/EC vlaků v České Třebové

11.7.

Hejtman Martínek bojuje za IC/EC vlaků v České Třebové

Hejtman Martínek bojuje za IC/EC vlaků v České Třebové

Hejtman Pardubického kraje Radko Martínek po zveřejnění návrhů jízdních řádů na rok 2012 oficiálně připomínkoval dopravní obslužnost v železniční stanici Česká Třebová. Dopis s připomínkami zaslal náměstku ministra Ivu Tomanovi i krajský zastupitel Martin Netolický. Oba tak chtějí podpořit zastavování vlaků vyšší kvality v tomto železničním uzlu. Hejtman Radko Martínek vyzval dopisem generálního ředitele Českých drah Petra Žaluda, aby byl předložený návrh přehodnocen a aby v České Třebové zastavovalo více vlaků kategorie IC a EC. „Pardubický kraj dlouhodobě vnímá Českou Třebovou jako významný železniční uzel s velkým množstvím cestujících,“ zdůraznil hejtman Martínek. Pardubický kraj je objednatelem základní dopravní obslužnosti, což v případě železniční dopravy jsou kategorie vlaků Os a Sp. Na druhé straně mají vliv na dopravní obslužnost také dálkové a mezinárodní železniční spoje, kde je objednatelem stát prostřednictvím Ministerstva dopravy ČR. Při podrobném prostudování návrhů kraj zjistil, že by v takovém případě byl počet projíždějících vlaků dokonce devět párů za jeden den. Argumenty, proč je zastavování vlaků IC a EC v železniční stanici Česká Třebová pro Pardubický kraj tak důležité, zazněly již mnohokrát. Hejtman připomenul význam železničního uzlu Česká Třebová pro východní část kraje a investici města Česká Třebová do Multifunkčního dopravního terminálu Jana Pernera, která byla podpořena z ROP NUTS II Severovýchod. Také krajský zastupitel a poradce hejtmana Martin Netolický zdůraznil v dopise náměstku ministra dopravy Ivu Tomanovi více jak třistamilionovou investici Města Česká Třebová do výstavby Terminálu Jana Pernera s podzemním parkovištěm pro 259 vozidel a koncepci Pardubického kraje přivést do tohoto významného železničního uzlu regionální autobusovou a vlakovou dopravu. Smysl celého systému spočívá především v možnosti cestujících přestoupit na vlaky vyšší kvality s výrazně kratšími jízdními dobami. Důkazem těchto snah je projednávaná optimalizace dopravy v orgánech kraje a objednávka regionální dopravy pro příští grafikon vlakové dopravy. „Podle našeho názoru se zvyšuje počet projíždějících vlaků především na trati č. 260 Česká Třebová – Brno, které nekončí svoji jízdu na území Slovenské republiky nebo ve Vídni, ale pokračují dále ve směru Budapešť, Bělehrad, apod. Pokud by bylo možné zastavování některých spojů přehodnotit, došlo by k naplnění koncepce Pardubického kraje,“ napsal Martin Netolický.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

26.5.

KPP k některým připravovaným městským investicím

Představitelé KPP jsou toho názoru, že silniční doprava musí být především ze středu města odvedena.

Společnost celý článek
21.4.

Do Litomyšle se sjeli stovky restaurátorů

Akci pořádá Fakulta restaurování Univerzity Pardubice ve spolupráci s Ústavem teoretické a aplikované mechaniky.

Společnost celý článek
15.10.

Pardubické školky se během roku rozrostou

Kapacita pardubických předškolních zařízení se tak během let 2008 až 2010 rozšíří o 375 míst, tedy o 15 tříd.

Společnost celý článek
20.2.

Hračky z Poličky zná celý svět

Hovořili spolu rovněž o struktuře společnosti, ekonomickém vývoji a nabídce pracovních míst.

Společnost celý článek
26.3.

Neziskovky vysoutěžily téměř 400 tisíc korun

Průměrná výše podpory jednoho finálového projektu činila 50 tisíc korun.

Společnost celý článek
20.6.

Primátorka: Jsme rukojmím ve sporu obchodních společností

Podle informací, které od vedení elektrárny dostala, mají v Opatovicích zásobu uhlí na zhruba 100 dní.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting