Hejtman Martínek bojuje za IC/EC vlaků v České Třebové

11.7.

Hejtman Martínek bojuje za IC/EC vlaků v České Třebové

Hejtman Martínek bojuje za IC/EC vlaků v České Třebové

Hejtman Pardubického kraje Radko Martínek po zveřejnění návrhů jízdních řádů na rok 2012 oficiálně připomínkoval dopravní obslužnost v železniční stanici Česká Třebová. Dopis s připomínkami zaslal náměstku ministra Ivu Tomanovi i krajský zastupitel Martin Netolický. Oba tak chtějí podpořit zastavování vlaků vyšší kvality v tomto železničním uzlu. Hejtman Radko Martínek vyzval dopisem generálního ředitele Českých drah Petra Žaluda, aby byl předložený návrh přehodnocen a aby v České Třebové zastavovalo více vlaků kategorie IC a EC. „Pardubický kraj dlouhodobě vnímá Českou Třebovou jako významný železniční uzel s velkým množstvím cestujících,“ zdůraznil hejtman Martínek. Pardubický kraj je objednatelem základní dopravní obslužnosti, což v případě železniční dopravy jsou kategorie vlaků Os a Sp. Na druhé straně mají vliv na dopravní obslužnost také dálkové a mezinárodní železniční spoje, kde je objednatelem stát prostřednictvím Ministerstva dopravy ČR. Při podrobném prostudování návrhů kraj zjistil, že by v takovém případě byl počet projíždějících vlaků dokonce devět párů za jeden den. Argumenty, proč je zastavování vlaků IC a EC v železniční stanici Česká Třebová pro Pardubický kraj tak důležité, zazněly již mnohokrát. Hejtman připomenul význam železničního uzlu Česká Třebová pro východní část kraje a investici města Česká Třebová do Multifunkčního dopravního terminálu Jana Pernera, která byla podpořena z ROP NUTS II Severovýchod. Také krajský zastupitel a poradce hejtmana Martin Netolický zdůraznil v dopise náměstku ministra dopravy Ivu Tomanovi více jak třistamilionovou investici Města Česká Třebová do výstavby Terminálu Jana Pernera s podzemním parkovištěm pro 259 vozidel a koncepci Pardubického kraje přivést do tohoto významného železničního uzlu regionální autobusovou a vlakovou dopravu. Smysl celého systému spočívá především v možnosti cestujících přestoupit na vlaky vyšší kvality s výrazně kratšími jízdními dobami. Důkazem těchto snah je projednávaná optimalizace dopravy v orgánech kraje a objednávka regionální dopravy pro příští grafikon vlakové dopravy. „Podle našeho názoru se zvyšuje počet projíždějících vlaků především na trati č. 260 Česká Třebová – Brno, které nekončí svoji jízdu na území Slovenské republiky nebo ve Vídni, ale pokračují dále ve směru Budapešť, Bělehrad, apod. Pokud by bylo možné zastavování některých spojů přehodnotit, došlo by k naplnění koncepce Pardubického kraje,“ napsal Martin Netolický.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

9.4.

Pardubický kraj si přivezl hned dvě ocenění

„Turistický portál totiž cenu ministra pro místní rozvoj získal už podruhé.

Společnost celý článek
31.10.

Univerzita Pardubice obohatí program vědeckého festivalu Týden vědy a techniky

Na programu je hned několik populárně-naučných přednášek nejen pro žáky základních a středních škol, ale i pro širokou veřejnost. Zájemci se v jednotlivých přednáškách seznámí např. s nejrůznějšími plísněmi, s nimiž se setkáváme každý den.

Společnost celý článek
25.3.

Stacionář získal díky maturantce deset tisíc korun

Hlavními hosty tohoto benefičního koncertu byli Dante a Darinna, finalisté soutěže X-Factor.

Společnost celý článek
9.6.

Hradcem zazní Rock (for People)

Nejen muzika bude hlavní linkou těchto dní, ale například také unikátní recyklační program.

Společnost celý článek
23.11.

Noční návštěva zubaře

Přes to, že škoda dosahuje částky 3.000 korun, policisté případ evidují jako trestný čin.

Společnost celý článek
20.8.

Demografický vývoj sledujeme a respektujeme dávno

Už nyní připravujeme zřízení dalších míst v mateřských školách. Vyžádají si investici několika desítek milionů korun.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting