Klíčový úsek R35 u Hradce a Pardubic je v provozu

30.11.

Klíčový úsek R35 u Hradce a Pardubic je v provozu

Klíčový úsek R35 u Hradce a Pardubic je v provozu

Klíčový úsek R35 u Hradce a Pardubic je v provozu

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek 27. listopadu zprovoznilo tři kilometry rychlostní silnice R35 Sedlice –Opatovice a čtyři kilometry návazného úseku I/37 Opatovice – Hrobice, které kvalitně napojují silnici mezi Hradcem Králové a Pardubicemi na dálnici D11. Ta byla v roce 2006 provizorně ukončena v blízkosti Hradce Králové. „Úsek mezi Sedlicemi a Opatovicemi má skutečně klíčový význam jak pro regionální dopravu, tak i pro dálkový tranzit. Zároveň jasně deklarujeme plán výstavby rychlostní silnice R35 vedoucí po celé délce až do Olomouce. V budoucnosti totiž R35 po svém dokončení významně odlehčí dálnici D1 ve směru z Prahy do Ostravy a zpět,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Silnice R35 Sedlice – Opatovice se stává významnou součástí dopravního systému silniční a dálniční sítě České republiky. Je součástí rychlostní silnice R35 vedené od Liberce přes Hradec Králové, Vysoké Mýto do Olomouce a dále již na dnes napojenou dálnici D1 do Ostravy. "Jde o historický moment pro silničáře i veřejnost, protože se jedná o první kilometry rychlostní silnice R35 v celých východních Čechách. Přeji si, abychom co nejdříve na tuto významnou událost navázali a v přijatelném čase začali jezdit po dalších úsecích pětatřicítky," prohlásil  Ivo Toman, zmocněnec vlády pro liniovou výstavbu rychlostní silnice R35 a dálnice D11.      Otevřený úsek silnice R35 Sedlice – Opatovice a stavba I/37 Hrobice – Opatovice mají přínos z několika důvodů. Předně úsek R35 Sedlice – Opatovice propojuje dálnici D11 Praha – Hradec Králové se silnicí I/37 Pardubice – Hradec Králové a tím se stává i jedním z přivaděčů Pardubic a Hradce Králové na dálnici D11 pro regionální i tranzitní dopravu jak na severní Moravu tak do Polska.      Stavba silnice R35 Sedlice – Opatovice je vedena převážně po zemědělsky obdělávaných pozemcích, v blízkosti obcí Libišany, Opatovice a Čeperka. Rovněž se musí vypořádávat s křížením vodních toků, železniční tratě, vlečky, kulturně-technickou památkou Opatovický kanál a se zásahem do lesních a zemědělských pozemků. Realizace tohoto díla probíhala za provozu na stávajících silnicích, kdy byla použita pouze místní omezení v dopravě. Stavba obsahuje až 20 metrů vysokou estakádu ukončenou na kruhové křižovatce v úrovni nad silnicí I/37.      Součástí stavby je také zmíněný rovněž čtyřpruhový úsek silnice I/37 mezi Hrobicemi a Opatovicemi, a to z důvodu realizace mimoúrovňové křižovatky silnic R35 a I/37, která musí rovněž umožnit připojení blízkých obcí Opatovice a Čeperka.   Ve vztahu k připravovaným dopravním stavbám, kdy bude silnice I/37 v úseku Pardubice – Hradec Králové ve čtyřpruhovém uspořádání, bude stavba rychlostní silnice R35 významným přínosem pro připojení území na kapacitní čtyřpruhové komunikace. Dopravní význam stavby se tím zvyšuje i pro zajištění potřeb neustálého nárůstu automobilové dopravy.      „Důležitost významu obou staveb ve vztahu k nákladní dopravě nelze skutečně opomenout. Dosud totiž kamionová doprava jedoucí z Prahy končila na 68. kilometru dálnice D11 a dále pokračovala po staré silnici na Hradec Králové," uvádí Alfred Brunclík. "V okamžiku otevření nového úseku se doprava pro kamiony po D11 a R35 otevře v celé délce. Nákladní doprava tak již nebude ovlivňovat život v městech a obcích na komunikaci I/11 a zároveň se otevře plynulejší spojení mezi Prahou a Královéhradeckým a Pardubickým krajem,“ dodává ředitel Brunclík.      Projekt výstavby úseku R35 Sedlice – Opatovice je spolufinancován Evropskou unií z prostředků Fondu Soudržnosti, v rámci Operačního programu Doprava. Jde o příspěvek v rámci Priority 2 v oblasti podpory „Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T“, až do 85 procent způsobilých výdajů.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

12.8.

V České republice budou chybět stovky tisíc řemeslníků

Většina uchazečů pak chce dále pokračovat na vysokých školách. Často mají tito studenti na základní škole velmi špatné známky.

Společnost celý článek
5.4.

Febiofest se opět blíží do Pardubic

Tradiční součástí pardubické přehlídky bude též ochutnávka z kolekce filmů pro děti a mládež zvané Febiofest Junior.

Společnost celý článek
6.4.

Ve čtvrtek možná nevyjedou řidiči firmy Arriva Morava. Stávka se může dotknout i Pardubického kraje.

„Byli jsme informování zástupci společnosti Arriva Morava, že se jejich odborové organizace ze Šumperka, Zábřehu a Mohelnice rozhodly aktivně zapojit do stávky, která je plánována na 6. dubna. Z tohoto důvodu nebudou zajištěny spoje v závazku dopravní obslužnosti Pardubického kraje provozované touto společností. Jedná se o přibližně 40 spojů, které by tak nebyly zajištěny. V současné době s technology autobusové dopravy vyhodnocujeme dopady této stávky na náš kraj,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Společnost celý článek
26.1.

Od 1. února můžete odevzdat beztrestně nelegální zbraň

Amnestie vstupuje v platnost v souvislosti s nabytím účinností novely zákona o zbraních.

Společnost celý článek
26.10.

120 let od narození Karla Řepy

Architekt Karel Řepa se narodil 23. října 1895 v Novém Plese. Od roku 1918 studoval UMPRUM v Praze. Byl žákem Josipa Plečnika, jehož styl jej ovlivnil. Natrvalo se Karel Řepa v Pardubicích usadil v polovině 20. let minulého století, kde projektoval celou řadu domů a dalších objektů – včetně pardubického hlavního nádraží, které je dnes vyhlášeno kulturní památkou.

Společnost celý článek
16.3.

Profesor Jiří Drahoš má jednu z posledních přednášek ve funkci předsedy Akademie věd ČR - na Univerzitě Pardubice

Poslední část přednášky rozvede příspěvek Akademie věd k řešení závažných problémů a výzev, kterým čelí naše společnost. Nebudou chybět ani zajímavosti o samotné Akademii věd ČR, zaměřené na aktuální témata spojená s českou vědou, a prostor pro dotazy v samém závěru přednášky.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting