Nejvíce letáků dostávají domácnosti na sídlištích

4.5.

Nejvíce letáků dostávají domácnosti na sídlištích

Nejvíce letáků dostávají domácnosti na sídlištích

Množství letáků, které dostávají domácnosti do schránek roste. Zatímco v roce 2000 to bylo 1,2 miliardy kusů, v roce 2003 to už byly téměř 3 miliardy. V průměru dostáváme 2 letáky denně, asi 15 kilogramů za rok. Samolepkou na schránce lze toto množství snížit v průměru na třetinu. V únoru a březnu letošního roku provedlo občanské sdružení Arnika se studenty Středního odborného učiliště obchodního Belgická z Prahy a několika dalšími dobrovolníky průzkum distribuce letáků do domácností. Tento průzkum si kladl za cíl zjistit, kolik letáků dostávají lidé do schránek, kolik tyto letáky váží a zda je dodržován zákon o reklamě. Celkem bylo vyhodnoceno 71 dotazníků. Tento počet byl rozdělen na 3 skupiny. První a druhou skupinu tvořily domácnosti (Praha a mimopražští), které nemají samolepku na schránkách, třetí skupinu domácnosti, které mají na schránce samolepku proti reklamě. Průzkum potvrdil výsledky průzkumu, který Arnika provedla již v roce 2003. Pokud na schránce není samolepka, dostáváme do ní denně jeden až dva letáky. Celkově to je kolem 15 kilogramů papíru za rok. Výsledky se značně lišily, lidé na sídlištích v Praze dostanou v průměru za rok skoro třikrát víc letáků, než lidé, kteří bydlí v rodinných domech. Bytové domy leží zhruba uprostřed. Hlavním důvodem, proč jsou čísla jenom přibližná, je v distribuci letáků. Devadesát procent dotázaných lidí z Prahy konstatuje porušování zákona o reklamě. Totiž to, že reklamní letáky nejsou dávány do schránek, ale mimo ně. Mimo Prahu je zákon porušován podstatně méně. Obchody mají ve smlouvách s distributory požadavek, aby tak činili. Současně však jsou cenově tlačeny dolů (v ČR jsou náklady na roznos letáků podle společnosti Česká distribuční asi 3 až 8krát nižší než je to běžné v Německu, Holandsku a dalších zemích). Průzkum potvrdil, že samolepka množství reklamy, kterou dostáváme do schránek, významně snižuje, minimálně na jednu třetinu. Občasné nerespektování samolepky uvedlo 6 lidí z 15. Součastně však 9 lidí z 12 uvedlo, že zákon o reklamě byl porušen tím, že reklama je do domů občas distribuována v balících (do schránky ji tedy nedostal nikdo). Arnika proto nabádá - braňte se samolepkou proti reklamě, je to ten nejjednodušší způsob, jak předcházet vzniku odpadů. Je dobré odpady recyklovat, předcházet jim je ale mnohem lepší. Prevencí se ušetří například asi třikrát víc energie než pouhou recyklací. Průzkum byl proveden v rámci projektu „Předcházej a recykluj“, který podpořil Magistrát hlavního města Prahy. Zdroj: Sdružení ARNIKA

Další zprávy z kategorie "Společnost"

2.5.

Pardubice získaly cenu Skokana roku v třídění odpadu

Každý občan Pardubic v roce 2012 vytřídil celkem 56 kilogramů papíru, plastů, skla a nápojových kartonů, což je více než 5000 tun za rok.

Společnost celý článek
20.8.

Demografický vývoj sledujeme a respektujeme dávno

Už nyní připravujeme zřízení dalších míst v mateřských školách. Vyžádají si investici několika desítek milionů korun.

Společnost celý článek
24.10.

Moravská Třebová má poprvé „svého hejtmana“

Úspěch Radka Martínka těší především obyvatelé Moravské Třebové.

Společnost celý článek
19.5.

Línek opět vede KDU-ČSL v Pardubickém kraji

„Podrobně jsme hodnotili naše působení ve vládě, ale i v krajské koalici. Diskutovali jsme změny v krajském zdravotnictví, či financování sociální péče a skloňovaná byla i realizace R35 a přivaděčů,“ shrnuje hlavní věcná témata předseda Línek.

Společnost celý článek
14.5.

Hokejisté dostali míč, fotbalový

Na hokejové finále se bude dlouho vzpomínat. Pozoruhodné také je, že šťastní jsou vítězové i poražení.

Společnost celý článek
18.1.

Pátrání po nejlepším mladém chemikovi vrcholí

Druhé kolo testové části proběhne 1. února 2011 na Střední průmyslové škole chemické v Pardubicích (SPŠCH).

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting