Nejvíce letáků dostávají domácnosti na sídlištích

4.5.

Nejvíce letáků dostávají domácnosti na sídlištích

Nejvíce letáků dostávají domácnosti na sídlištích

Množství letáků, které dostávají domácnosti do schránek roste. Zatímco v roce 2000 to bylo 1,2 miliardy kusů, v roce 2003 to už byly téměř 3 miliardy. V průměru dostáváme 2 letáky denně, asi 15 kilogramů za rok. Samolepkou na schránce lze toto množství snížit v průměru na třetinu. V únoru a březnu letošního roku provedlo občanské sdružení Arnika se studenty Středního odborného učiliště obchodního Belgická z Prahy a několika dalšími dobrovolníky průzkum distribuce letáků do domácností. Tento průzkum si kladl za cíl zjistit, kolik letáků dostávají lidé do schránek, kolik tyto letáky váží a zda je dodržován zákon o reklamě. Celkem bylo vyhodnoceno 71 dotazníků. Tento počet byl rozdělen na 3 skupiny. První a druhou skupinu tvořily domácnosti (Praha a mimopražští), které nemají samolepku na schránkách, třetí skupinu domácnosti, které mají na schránce samolepku proti reklamě. Průzkum potvrdil výsledky průzkumu, který Arnika provedla již v roce 2003. Pokud na schránce není samolepka, dostáváme do ní denně jeden až dva letáky. Celkově to je kolem 15 kilogramů papíru za rok. Výsledky se značně lišily, lidé na sídlištích v Praze dostanou v průměru za rok skoro třikrát víc letáků, než lidé, kteří bydlí v rodinných domech. Bytové domy leží zhruba uprostřed. Hlavním důvodem, proč jsou čísla jenom přibližná, je v distribuci letáků. Devadesát procent dotázaných lidí z Prahy konstatuje porušování zákona o reklamě. Totiž to, že reklamní letáky nejsou dávány do schránek, ale mimo ně. Mimo Prahu je zákon porušován podstatně méně. Obchody mají ve smlouvách s distributory požadavek, aby tak činili. Současně však jsou cenově tlačeny dolů (v ČR jsou náklady na roznos letáků podle společnosti Česká distribuční asi 3 až 8krát nižší než je to běžné v Německu, Holandsku a dalších zemích). Průzkum potvrdil, že samolepka množství reklamy, kterou dostáváme do schránek, významně snižuje, minimálně na jednu třetinu. Občasné nerespektování samolepky uvedlo 6 lidí z 15. Součastně však 9 lidí z 12 uvedlo, že zákon o reklamě byl porušen tím, že reklama je do domů občas distribuována v balících (do schránky ji tedy nedostal nikdo). Arnika proto nabádá - braňte se samolepkou proti reklamě, je to ten nejjednodušší způsob, jak předcházet vzniku odpadů. Je dobré odpady recyklovat, předcházet jim je ale mnohem lepší. Prevencí se ušetří například asi třikrát víc energie než pouhou recyklací. Průzkum byl proveden v rámci projektu „Předcházej a recykluj“, který podpořil Magistrát hlavního města Prahy. Zdroj: Sdružení ARNIKA

Další zprávy z kategorie "Společnost"

21.9.

Neziskovky rostou kraj jim vychází vstříc

Kromě údajů o počtu neziskových organizací a jejich roli jako zaměstnavatele výzkum přinesl zajímavé informace i v dalších oblastech.

Společnost celý článek
29.5.

Rodinné stříbro si musíme chránit

Na pondělí 28. května 2007 svolal vicehejtman kraje Roman Línek jednání výrobců perníku s Janem Březinou

Společnost celý článek
10.2.

Kulturních památek v kraji přibyde

K případné obnově a úpravám se už totiž bude vyjadřovat Krajský úřad Pardubického kraje.

Společnost celý článek
2.10.

Z pardubického letiště budou v příštím týdnu vzlétat letouny JAS 39 Gripen ke střežení vzdušného prostoru ČR. Dva dny využijí Pardubice pro cvičné lety, případně i ostré starty.

Případné ostré starty letounů se mohou uskutečnit v kteroukoli denní i noční dobu,“ informovala mluvčí Správy letiště Pardubice Iva Machová.

Společnost celý článek
17.4.

Tunel Hřebeč je tento týden uzavřen

Policie proto žádá řidiče, aby při projíždění po objízdné trase dodržovali dopravní předpisy

Společnost celý článek
16.9.

Kraj poděkoval starostům obcí

Minutou ticha si pak účastníci připomenuli památku kolegů a starostů.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting