Oddělení dokladů prodlužuje úřední hodiny

22.5.

Oddělení dokladů prodlužuje úřední hodiny

Oddělení dokladů prodlužuje úřední hodiny

V on-line rezervačním systému agendy cestovních dokladů a občanských průkazů na webu pardubické radnice přibyly volné termíny. Zatímco ještě v pátek byly všechny termíny na dva měsíce dopředu beznadějně obsazeny, dnes v nich přibyla „kapacita“ na dalších sedm hodin v týdnu. Magistrát totiž od 22. května zhruba do konce července prodlužuje na tomto úseku úřední hodiny. Stejně jako v pondělí a ve středu zůstanou nyní přepážky i v úterý a ve čtvrtek otevřeny až do 17:00. V pátek zůstávají úřední hodiny do 13:30, neboť úředníci musí plnit řadu dalších povinností mimo magistrát, například vyjíždět za klienty, kteří se nemohou osobně dostavit. Úřad mimo to vychází vstříc i žadatelům o občanský průkaz. V pondělí a ve středu bude vždy jedno ze čtyř pracovišť přijímat přednostně jejich žádosti. „Ti lidé mají ze zákona povinnost při jakékoli změně, například stavu, bydliště a podobně, nebo při skončení platnosti, požádat o výměnu občanského průkazu. Není správné, aby čekali hodiny ve frontě kvůli lidem, kteří odkládali pořízení pasu, ať pro sebe, nebo pro dítě, na poslední chvíli,“ řekl vedoucí odboru správních agent Petr Kramář. „Pro ilustraci v lednu 2012 jsme vydali 100 pasů za celýměsíc. Dnes si chce požádat o pas několik set lidí denně, to nelze kapacitně zvládat,“ dodal. Fronty na pasy a občanské průkazy se v Pardubicích tvoří již několik týdnů. V červnu totiž vstoupí v platnost nařízení europarlamentu, podle něhož potřebuje cestovní pas každé dítě vyjíždějící za hranice. Navíc od 1. ledna letošního roku jsou vedle pasů i občanské průkazy opatřovány biometrickými údaji, jejichž získávání je pro úředníky časově náročnější. Mimo to si pro doklady do Pardubic musí jezdit i lidé z tzv. matričních obcí, které do konce roku 2011 vyřizovali žádosti o občanské průkazy. Pardubický magistrát se snaží v situaci, kdy na podání žádostí o osobní doklady čekají několikahodinové fronty, vyjít klientům maximálně vstříc. Zhruba od poloviny května jsou dva dny v týdnu při přijímání žádostí o pasy upřednostňováni rodiče s dětmi do deseti let. Na webu města byla také zprovozněna služba umožňující klientovi přes počítač či mobil zjistit jaké pořadové číslo je právě odbavováno a jak dlouhá je průměrná doba odbavení. Může tedy odejít a z informací na internetu si odvodit, kdy přijde na řadu.„Ten systém je výborný. Pořadí jsme hlídali z práce od počítače a pak jen vyzvedli syna ze školky. Když jsme dorazili na magistrát, čekala jsem pouze půl hodiny,“ sdělila v e-mailu magistrátu jedna z klientek. „Odhadujeme, že do července se situace příliš nezmění. Proto rozšiřujeme úřední hodiny, což pro stávající zaměstnance znamená další práci přesčas. Na období zvýšeného zájmu lidí o cestovní pasy navíc budeme muset přijmout brigádníky. To vše bude mít samozřejmě dopad do výdajů města. Od státu, který nám opět přidal další povinnosti, finanční kompenzaci ani příslušné vybavení nedostaneme,“ řekl tajemník magistrátu Michal Zitko. V současné době pracuje na agendě dokladů osm lidí. Jejich práce nespočívá pouze ve vyplňování žádostí o doklady a jejich vydávání. „Musí zvládat celou administrativu, od řazení žádostí do registru, až po evidenci došlých hotových dokladů. Mimo to však řeší řadu extrémních individuálních situací, například odbavení vážně tělesně postižených klientů, psychicky nemocných, kdy například autista nezvládne čekání ve frontě atd. Mimo to musí vyjíždět s mobilním zařízením za těmi, kteří nemohou sami přijít podat žádost o občanský průkaz, například do sociálních ústavů či pardubické věznice,“ vysvětlil vedoucí odboru Petr Kramář.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

19.6.

Pardubické děti nasbíraly přes 11 tun PET lahví

Ekonomický přínos pro nás ale není to nejpodstatnější. Důležitá je výchova dětí k šetrnosti vůči životnímu prostředí.

Společnost celý článek
29.3.

Lanškroun zhasnul své dominanty

Hodina Země 2011 nesla oproti loňskému roku výzvu ještě závažnější. Hodinou Země to pouze začíná, udělejte i něco navíc!

Společnost celý článek
12.2.

Dětský domov v Holicích učí děti samostatnému bydlení

„Ze zákona je možné, aby děti ve věku 18 až 26 zůstávaly v dětském domově. Snažíme se je tak připravit na dobu, kdy budou muset z domova definitivně odejít a starat se o sebe. Proto jsou tréninkové byty natolik důležité, jelikož fungují jako přechodová fáze do běžného života,“ sdělil ředitel domova Ondřej Výborný.

Společnost celý článek
11.10.

Falešný policista byl dopaden

Přivolaná policejní hlídka, která se v inkriminovanou dobu pohybovala poblíž uvedeného místa, mladíka zajistila.

Společnost celý článek
21.12.

Radnice nabízí mladým lidem dalších 25 startovacích bytů

Nabídka adres určených pro startovací byty se oproti loňskému roku rozšířila. „K původním adresám v Sokolovské ulici, Havlíčkově a Bělehradské rozšiřujeme nabídku o ulice K Rozvodně, Ohrazenická, Mladých a Husovu ulici. Všechny byty jsou upravené a připravené k okamžitému nastěhování,“ vysvětlil náměstek Rychtecký s tím, že konkrétní nabídka bytů o velikostech 1+0, 1+1, 1+kk, 2+1, 2+kk a 3+1 je na webu města a žádosti bude možné podávat začátkem února.

Společnost celý článek
21.11.

Hejtman si prohlédl rozestavěnou reálku

Interiéry rekonstruované budovy bývalé reálky v Pardubicích si prohlédl hejtman Pardubického kraje Radko Martínek

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting