Pardubice chtějí lépe organizovat dopravu

1.6.

Pardubice chtějí lépe organizovat dopravu

Pardubice chtějí lépe organizovat dopravu

Plynulosti a bezpečnosti dopravy v Pardubicích by mohl pomoci projekt, který si nechalo zpracovat město. Nepočítá se státem stále oddalovanou výstavbou obchvatů Pardubic, ale s koordinací dopravy na stávajících komunikacích, při využití maximálního množství aktuálních informací. Podobný systém řízení dopravy je v České republice zatím ojedinělý. „Projekt počítá s monitorováním dopravy na kritických místech, nejen na křižovatkách, ale třeba i v místech s častým výskytem dopravních nehod. Informace se mají scházet v řídícím centru, které bude schopno na aktuální situaci pružně reagovat. Odtud půjdou informace různými kanály, například přes internet, sms zprávy a podobně  k řidičům, a zároveň na proměnné značky a informační tabule podél hlavních komunikací,“ řekl náměstek primátora Alexandr Krejčíř.   Projekt Pardubice – město bezpečnější a plynulejší dopravy je možno budovat v několika etapách. První počítá s osazením nejfrekventovanějších křižovatek kamerovým systémem napojeným na optickou síť, systémem sledování dopravních charakteristik, tedy sčítání projíždějících vozidel a detekci kolon a vybudováním dopravního informačního a řídícího centra města. Následovat by měla modernizace světelné signalizace, tedy výměna stávajících semaforů za „inteligentní“ systém s řídící ústřednou, schopný reagovat na změnu podmínek v dopravě tak, aby průjezd vozidel městem byl co nejplynulejší.  V dalších etapách mají projekt doplnit proměnné informační tabule a značky zejména na vjezdech do města. Řidiče budou informovat nejen o aktuální situaci na silnicích, ale také o uzavírkách, vytíženosti hlavních parkovišť a podobně.   „Kapacitu komunikací tím samozřejmě nezvýšíme, ale právě díky aktuálním informacím bychom dopravu mohli lépe rozložit, varovat řidiče před místy kde se tvoří kolony tak, aby mohli zvolit jinou trasu,“ konstatoval náměstek. Zatím není jasné, kdy by se Pardubice mohly změny v organizaci dopravy dočkat. „Zastupitelé musí rozhodnout, zda budeme tento systém budovat a pokud ano, tak zda jej vybuduje najednou či na etapy. Primární je ale shoda vlastníků komunikací, tedy města, kraje a státu,“ dodal Krejčíř.   Pokud se Pardubice pro vybudování systému rozhodnou, mohou na jeho realizaci požádat o dotaci z fondů Evropské unie. Byly by jedním z prvních měst v České republice, která tímto způsobem dopravu regulují.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

25.1.

Česká Třebová se objeví na filmovém plátně

Krajský zastupitel a poradce hejtmana Martin Netolický byl s premiérou filmu spokojený.

Společnost celý článek
19.5.

V Pasíčkách vypustil dva mladé čápy

Nadstandardem záchranné stanice Pasíčka je provoz expoziční části, která je přístupná veřejnosti a současně se zde koná většina ekovýchovných programů.

Společnost celý článek
19.12.

O Dostihovém spolku se bude dále jednat

Město vlastní 51,54 procent akcií, pro navýšení základního jmění bylo nakonec 57 procent akcionářů.

Společnost celý článek
25.9.

Tripartita se zaměřila na nezaměstnanost

Na jedné straně je sice uspokojivé, že je nezaměstnanost v Pardubickém kraji za poslední měsíce citelně pod republikovým průměrem na 6,5 procentech, ale i tak to znamená 20 tisíc lidí bez práce.

Společnost celý článek
18.5.

Ekologickou novinku testují ve Službách města Pardubic

Jezdí rychlostí 45 km v hodině a výhodou je, že k jeho řízení postačí řidičský průkaz skupiny B.

Společnost celý článek
16.2.

Sečteno: Pardubickou nemocnici podpořilo téměř 26 tisíc lidí

Lidé, na něž právě nezbylo místo na petičním archu, občas využili i desek, ve kterých byla petice uložena.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting