Vánoční atak právě začal aneb pozor na reklamy

3.11.

Vánoční atak právě začal aneb pozor na reklamy

V sobotu propuknuly ve velkých obchodech se vší silou marketingové vánoční akce. Vánoce se v posledních letech stávají především svátky konzumu a pro obchodníky znamenají žně. I proto začínají vánoční prodeje s intenzivní reklamní masáží téměř dva měsíce před Vánocemi. Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) upozorňuje, že právě při vánočních nákupech by měli být lidé velmi obezřetní. Spotřebitelé by měli v tomto období zpozornět, byť jde o týdny, kdy mnozí podléhají předvánočnímu stresu a snaží se stihnout mnohem víc než v běžném jiném období. Určitě stojí za pozornost reklama. Nesmí být klamavá, tedy tvrdit něco, co není pravda. Obecně pravidla upravuje v naší republice zákon o reklamě. Spotřebitel, jehož rozhodování je při koupi daného produktu touto reklamou ovlivněno, má právo na to, aby reklama obsahovala pouze pravdivé údaje. „Pokud koupené zboží neodpovídá obchodníkovu tvrzení v reklamě, jedná se o rozpor s kupní smlouvou, což je důvod k reklamaci,“ upozorňuje tisková mluvčí SOS Ivana Picková. SOS varuje před „výhodnými“ nákupy na různých předváděcích akcích a uzavíráním spotřebitelských úvěrů při této příležitosti. „Mnohdy jsou lidem smlouvy o úvěru podstrkovány mezi dalšími papíry a lidé zmanipulovaní organizátory akce podepisují bezhlavě vše, co jim k podpisu předloží,“ upozorňuje mluvčí. „Spotřebitelé by měli vědět, že na podobných akcích se převážně nabízí zboží ne příliš kvalitní, ale hlavně předražené. A měli by si také pamatovat, že od takových smluv mohou odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů po převzetí zboží,“ dodává Ivana Picková. SOS – Sdružení obrany spotřebitelů, založené v roce 1993, je nevládní, nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, informační spotřebitelský portál www.spotrebitele.info, vydává časopis SOS magazín a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese www.spotrebitele.info/kodex

Další zprávy z kategorie "Společnost"

7.3.

Kraj podporuje podnikání

Podnikání v kraji je zárukou stability a rozvoje regionu.

Společnost celý článek
15.9.

Ve Stéblové zasáhly plameny stodolu

Hrozilo zřícení ohněm poničených konstrukcí. Hasiči museli rozebrat střešní konstrukci a dohasit všechna ohniska. Požár byl zcela zlikvidován třicet minut po půlnoci. Uvnitř byla nalezena jedna 10kg propan butanová lahev.

Společnost celý článek
20.9.

Kladruby naruby vidělo na dva tisíce lidí

Znovu se ukázalo, jaký má hřebčín a jeho okolí turistický potenciál. Návštěvnost se zvyšuje už od dokončení rekonstrukce a takové akce, kde jsou nádherné ukázky s koňmi i zábava pro děti a celé rodiny, dokážou nalákat i několik tisíc lidí.

Společnost celý článek
9.5.

Pěkné počasí vylákalo v sobotu téměř 7 500 účastníků,

Tato akce má dlouholetou tradici, letos se konal už 40. ročník.

Společnost celý článek
7.1.

Muž spadl do pařící jámy na dřevo

Hasiči se rovněž po žebříku dostali do jámy, zraněného pomohli uložit na vakuovou matraci.

Společnost celý článek
29.5.

Porodnice PKN patří mezi pět nejžádanějších v ČR

Porodnice v Pardubické krajské nemocnici je nejvytíženější v rámci kraje. V loňském roce se v ní narodilo 1519 dětí. „Obecně v České republice se snižuje porodnost.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting