Vánoční atak právě začal aneb pozor na reklamy

3.11.

Vánoční atak právě začal aneb pozor na reklamy

V sobotu propuknuly ve velkých obchodech se vší silou marketingové vánoční akce. Vánoce se v posledních letech stávají především svátky konzumu a pro obchodníky znamenají žně. I proto začínají vánoční prodeje s intenzivní reklamní masáží téměř dva měsíce před Vánocemi. Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) upozorňuje, že právě při vánočních nákupech by měli být lidé velmi obezřetní. Spotřebitelé by měli v tomto období zpozornět, byť jde o týdny, kdy mnozí podléhají předvánočnímu stresu a snaží se stihnout mnohem víc než v běžném jiném období. Určitě stojí za pozornost reklama. Nesmí být klamavá, tedy tvrdit něco, co není pravda. Obecně pravidla upravuje v naší republice zákon o reklamě. Spotřebitel, jehož rozhodování je při koupi daného produktu touto reklamou ovlivněno, má právo na to, aby reklama obsahovala pouze pravdivé údaje. „Pokud koupené zboží neodpovídá obchodníkovu tvrzení v reklamě, jedná se o rozpor s kupní smlouvou, což je důvod k reklamaci,“ upozorňuje tisková mluvčí SOS Ivana Picková. SOS varuje před „výhodnými“ nákupy na různých předváděcích akcích a uzavíráním spotřebitelských úvěrů při této příležitosti. „Mnohdy jsou lidem smlouvy o úvěru podstrkovány mezi dalšími papíry a lidé zmanipulovaní organizátory akce podepisují bezhlavě vše, co jim k podpisu předloží,“ upozorňuje mluvčí. „Spotřebitelé by měli vědět, že na podobných akcích se převážně nabízí zboží ne příliš kvalitní, ale hlavně předražené. A měli by si také pamatovat, že od takových smluv mohou odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů po převzetí zboží,“ dodává Ivana Picková. SOS – Sdružení obrany spotřebitelů, založené v roce 1993, je nevládní, nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, informační spotřebitelský portál www.spotrebitele.info, vydává časopis SOS magazín a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese www.spotrebitele.info/kodex

Další zprávy z kategorie "Společnost"

18.12.

Herci pardubického gymnázia hráli ve franzouzštině

Snahou Pardubického kraje také bylo rozšířit dobře fungující spolupráci mezi francouzskými školami a školami z našeho regionu.

Společnost celý článek
16.10.

R35 má podporu premiéra i vicepremiéra

Letošní 117. ročník Velké pardubické steeplechase byl nejen dostihovým svátkem, ale také příležitostí pro různá jednání.

Společnost celý článek
18.4.

Z premiéry TECHNOhrátek ve Chvaleticích si žáci odnesli vlastnoručně vyrobené černé růže z plechu a železa

„Technické a odborné profese dnes potřebují maximální propagaci a na tom se TECHNOhrátky výrazně podílejí. Chvaletické učiliště má v této souvislosti velice dobré jméno. Přál bych si, aby platilo to, co před lety – když se řeklo Chvaletice nebo Litomyšl, byla to pro většinu zaměstnavatelů záruka kvality a schopnosti dobře ovládat veškerou techniku,“ uvedl Václav Kroutil, radní Pardubického kraje pro životní prostředí, zemědělství a venkov.

Společnost celý článek
3.9.

Ve Vysokém Mýtě otevřeli zařízení pro handicapované

SKP-CENTRUM Pardubice poskytuje centrum také azyl lidem ohroženým například domácím násilím.

Společnost celý článek
15.6.

Pastýřka se stane další dominantou města

Novou rozhlednu, která se hrdě tyčí Na Pastvisku ve výšce 516 metrů nad mořem, projektoval moravskotřebovský rodák Jan Škoda.

Společnost celý článek
8.2.

Cesta ke zlepšení sociálních služeb v Pardubickém regionu

V pondělí 12. února 2007 se uskuteční první setkání ,,Výcviku v procesu komunitního plánování sociálních služeb´´.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting