Kraj chtěl zlepšit dopravu. Projekt byl odmítnut

5.8.

Kraj chtěl zlepšit dopravu. Projekt byl odmítnut

Kraj chtěl zlepšit dopravu. Projekt byl odmítnut

Na nátlak starostů a soukromých dopravců ustoupil Královéhradecký kraj od optimalizace dopravy. Přitom tento systém mohl zlepšit dopravní obslužnost v celém kraji a obce nemusely přispět ani korunu. „Zajištění dostupnosti území veřejnou hromadnou dopravou je jednou z hlavních odpovědností kraje. Protože jízdné dopravcům nepokryje jejich náklady, mají ze zákona nárok na jejich úhradu. Pro tento účel je v letošním krajském rozpočtu vyčleněno více než pět set šedesát milionů korun," komentuje situaci královéhradecký vicehejtman Vladimír Derner. "Je celkem pochopitelné, že za tohoto stavu se dopravci snaží vykázat co nejvyšší ztrátu a stejně logické je i to, že kraj v zájmu hospodárného nakládání s penězi daňových poplatníků nechce být pouze v pozici pasivního plátce, ale usiluje o minimalizaci ztrát,“ dodává vicehejtman Derner. V Královéhradeckém kraji byl zřízen organizátor dopravy, firma OREDO, která vytváří jízdní řády a zajišťuje návaznost mezi jednotlivými autobusovými a železničními dopravci. Tento systém měl být spuštěn 1. září tohoto roku. Projekt navrhoval takovou úpravu jízdních řádů, která podstatně lépe využívala vozový park dopravců. Proti stávajícímu stavu, kdy 179 autobusů najezdí na linkách 10 milionů kilometrů, byla doprava navržena tak, že 12 milionů kilometrů by bylo obslouženo pouhými 143 autobusy. Lepší organizace dopravy by tak při stejných nákladech zlepšila dopravní obslužnost. „Že se dopravcům nechce za stejné peníze jezdit více kilometrů je celkem pochopitelné. Měli by si ale uvědomit, že málokterému podnikateli veřejná sféra garantuje nejen náplň činnosti, ale i úhradu případných ztrát," pokračuje Vladimír Derner. "Zcela nepochopitelný odpor této změně ale kladou i mnozí starostové, kteří si vymohli odklad spuštění projektu. Zejména v době ekonomické krize je třeba hledat všechny dostupné rezervy. Budou-li přestavitelé obcí hájit ekonomické zájmy soukromých dopravců proti kraji, může kraj velmi brzy narazit na strop svých finančních možností a na řadu přijdou dramatické škrty," upozorňuje Derner. "Byly také doby, kdy například v hradeckém okrese byly obce nuceny ročně přispívat stotisícovými částkami na dopravní obslužnost. Proto je třeba, aby si každý uvědomil, jaká je jeho odpovědnost a čí zájmy má hájit,“ uzavírá vícehejtman Derner.

Další zprávy z kategorie "Cestování"

7.12.

Stát připravuje projekt na zlepšení bezpečnosti mezinárodních letišť

V současné době projekt probíhá na Letišti Václava Havla v Praze a postupně se bude rozšiřovat na další mezinárodní letiště.

Cestování celý článek
15.12.

Další etapa integrovaného dopravního systému byla spuštěna

Tarifní systém se změní z kilometrického na zónový.

Cestování celý článek
3.1.

Silný vítr komplikoval dopravu na Orlickoústecku a Svitavsku

Nejkritičtějším úsekem bylo kvůli silnému větru stoupání z Albrechtic do Horních Heřmanic na silnici I/43, kde uvízlo několik kamionů.

Cestování celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting