Město Pardubice koordinuje své stavební aktivity se SŽDC

21.12.

Město Pardubice koordinuje své stavební aktivity se SŽDC

Pardubický zastupitel a místopředseda Správní rady Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Martin Kolovratník svolal tento týden koordinační schůzku zástupců SŽDC a vedení města Pardubic reprezentované Martinem Charvátem a jeho náměstky Petrem Kvašem a Helenou Dvořáčkovou. Za SŽDC byli přítomni ředitel Stavební zprávy východ Miroslav Bocák a ředitel Oblastního ředitelství Hradec Králové Lubor Hrubeš. Díky vzájemné informovanosti mohou zástupci města i SŽDC efektivněji koordinovat průběh připravovaných stavebních aktivit a minimalizovat tak omezení na obyvatele města a cestující.
Největší investiční akcí SŽDC v Pardubicích bude „Modernizace  železničního uzlu Pardubice“. „Počítáme s tím, že náklady by se měly vyšplhat na 4,05 miliardy korun. Stavební práce začnou v prosinci 2019 a trvat by měly do června 2022. Součástí této investiční akce bude i dlouho připravovaná lávka propojující nádraží se sídlištěm Dukla. Lávka spojí již zrekonstruovaný prostor před nádražní budovou a projektovaný terminál B pro veřejnou autobusovou dopravu a současně dojde k propojení s projektovaným terminálem C-Jih a budoucím parkovacím domem,“ říká pardubický primátor Martin Charvát a dodává:  „Záměrem města Pardubice je využít výluk v průběhu modernizace železničního uzlu k provedení stavebních prací na rekonstrukci železničního nadjezdu v ulici Kyjevská. Byla dohodnuta úzká vzájemní komunikaci při přípravě obou staveb.“
Na modernizaci železničního uzlu úzce naváže další investiční akce SŽDC. „V lednu 2021 začne rekonstrukce pardubického hlavního nádraží a skončit by měla trvat do konce roku 2024. Předpokládáme, že náklady na tuto akci se vyšplhají na  900 milionů korun. Cena zahrnuje i náklady na rekonstrukci výškové budovy, na které již byla zahájena přestavba prostorů pro organizační útvary generálního ředitelství SŽDC,“ říká pardubický zastupitel Martin Kolovratník a dodává: „Jako zástupci města Pardubice se musíme zabývat i tím, jak rekonstrukce výpravní budovy a modernizace železničního uzlu zasáhne obyvatele a ovlivní jejich každodenní život.“
Železniční dopravu mezi Pardubicemi a Hradcem Králové zrychlí dokončení zdvoukolejnění trati v úseku Pardubice-Rosice-Stéblová. „Odhadované náklady na dokončení tohoto projektu dosahují sumy 2,07 miliardy korun. Jedná se o adekvátní cenu za to, že zrychlíme cestu vlakem z Pardubic do Hradce Králové na 12 minut. Výstavba začne v březnu 2022 a dokončena by měla být nejpozději do listopadu 2024,“ říká Martin Kolovratník.
Tématem schůzka byl rovněž stav příprav bezúvraťového železničního spojení mezi Hradcem Králové, Pardubicemi a Chrudimí. „SŽDC v současné době se zpracovává aktualizaci studie proveditelnosti, která bude obsahovat varianty trasování včetně jejich ekonomického vyhodnocení. Aktualizace bude dokončena v průběhu roku 2019 a bude projednána se samosprávami dotčených měst a obci,“ komentuje Lubor Hrubeš, ředitel Oblastního ředitelství Hradec Králové.
Po projednání již připravovaných investičních akcí byly diskutovány technické možnosti bezpečnějšího řešení železničního přejezdu na ulici Dašická. „Dohodli jsme se, že město Pardubice a SŽDC se budou touto problematikou zabývat a bude zařazena na program dalšího setkání. O výsledku jednání budeme veřejnost co nejdříve informovat. Dnes jsme se rovněž shodli, že podobné koordinační schůzky jsou prospěšné a budeme v nich pokračovat. Další proběhne v první polovině měsíce června  2019,“ uzavírá primátor Martin Charvát.
Zdroj: pardubice.eu

Další zprávy z kategorie "Cestování"

17.2.

V Přelouči bude zavedena pravidelná městská doprava

Všichni občané města tak mají do 15. března tohoto roku možnost připomínkovat navržený jízdní řád.

Cestování celý článek
31.3.

O mýtném na krajských silnicích se jednalo na ministerstvu

Výnosy ze zavedení mýtného budou sloužit výlučně k odstraňování poškození způsobeného nadměrnou zátěží z kamionové dopravy.

Cestování celý článek
28.4.

Zastupitelé odmítají drancování krajských silnic

„Máme samozřejmě zájem na rozvoji území, ale je nutné, předcházet situacím, kdy dochází k nadměrnému ničení krajského majetku. Rádi vyslechneme záměry obcí a investorů, ale je nutné vždy u obdobně rozsáhlých projektů zvážit také připravenost dopravní infrastruktury v daném místě. K jednáním jsme však kdykoliv připraveni. Bohužel v případě logistického centra tato diskuse neproběhla, ačkoliv jsme upozorňovali na problematiku dopravní infrastruktury v okolí,“ řekl Netolický s tím, že se souhlasem krajských zastupitelů budou na příští řádné jednání pozváni také starosta České Třebové Jaroslav Zedník a ředitel společnosti Metrans Jiří Samek, aby mohli společně se zastupiteli diskutovat nad tíživou dopravní situací na Českotřebovsku.

Cestování celý článek
16.3.

Zrekonstruovaný kladrubský hřebčín se v dubnu otevře veřejnosti

Kromě stávajícího prohlídkového okruhu stájemi připravil hřebčín také nové prohlídkové trasy pro své návštěvníky.

Cestování celý článek
12.10.

Unikátní elektrobus Urbanway Full Hybrid na pardubických linkách MHD

Sériový hybrid s akumulátory se ukázal být pro pomalý městský provoz ideálním konstrukčním řešením. ​S generací Euro VI rozšiřuje IVECO BUS své alternativní pohony o řadu plně hybridních autobusů, které splňují veškeré požadavky na udržitelnou mobilitu, tj. méně emisí, nižší hlučnost a vyšší produktivitu.

Cestování celý článek
15.3.

Svatby on-line uspěly v soutěži Česká inovace

Přes internet si lze rezervovat svatební obřad přímo na radnici, na pardubickém zámku, hradě Kunětická hora či na jiném pro svatbu vhodném místě v takzvané oddávací dny, tedy vesměs pátky a soboty.

Cestování celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting