Provoz na letišti v červenici a srpnu

21.7.

Provoz na letišti v červenici a srpnu

Provoz na letišti v červenici a srpnu

Ani koncem července a v průběhu měsíce srpna letecký provoz nad pardubickým letištěm neutichne. Pravidelnými letovými dny zůstávají pondělí až čtvrtek s dobou letů od 9 do 22 hodin, v pátek pak jen příležitostně do 14 hodin. Tento již tradiční program se vztahuje k výcviku mladých pilotů Armády ČR, který je provozován Centrem leteckého výcviku (CLV). Kromě toho budou provozovány i letouny zabezpečující protivzdušnou obranu státu nebo různé zahraniční mise, jejichž provozem mohou být dotčeny i víkendové dny. V poslední době je možné spatřit na obloze zahraniční dopravní letouny různých typů, například An-30, Ruslan nebo Herkules C – 130H. Koncem minulého měsíce vrcholila u CLV pozemní příprava posluchačů 2. ročníku Univerzity obrany Brno. V červenci, srpnu a září bude probíhat jejich intenzivní letecký výcvik na cvičných vrtulových letounech Z – 142, a to zejména v blízkém prostoru letiště. Naproti tomu jsou od poloviny července omezeny lety vrtulníků po letištním okruhu, tedy okolo letiště, a manévry připomínající kroužení nad zastavěnými oblastmi přiléhajícími k letišti. Vrtulníky budou provádět odlety a přílety do vzdálenějších pracovních prostorů. V první polovině roku 2008 přijala Správa letiště celkem pět stížností od obyvatel na letový provoz. „Všechny stížnosti byly řádně prošetřeny ve spolupráci s odborníky z CLV, kde se výcvik provádí,“ uvedla kapitánka Iva Machová. Vyhodnocením ze záznamových zařízení nebylo potvrzeno porušení pravidel leteckého výcviku a ani letového provozu. Podle sdělení Vladimíra Hrubana, zástupce ředitele CLV pro bezpečnost výcviku a práce, byly právě z důvodu snížení hlukové zátěže obyvatelstva přijaty zásady uplatňované v letovém provozu. „Vzlety na hlavní směr provádět z úrovně světelné příčky systému PAPI, pokud to umožňuje nutná délka dráhy pro daný typ letounu a povětrnostní podmínky, dále zákaz letu nad městem Pardubice pod výškou 1500 metrů nad zemí, pokud to vzdušná situace nevyžaduje, po vzletu na hlavní směr neprovádět výdrž v přízemní výšce, po vzletu plynule stoupat pro dosažení maximální možné výšky nad obcí Staré Čívice, dovoluje-li to daný typ letadla a povětrností podmínky, první zatáčku do jižního okruhu s proudovými letouny L-39 pro oba směry vzletu provádět až ve vzdálenosti 4 kilometrů od konce vzletové dráhy, používat pouze jižní okruh mimo zástavbu města Chrudim,“ upřesnil Vladimír Hruban.

Další zprávy z kategorie "Cestování"

22.5.

Začne další etapa oprav výpadovky na Chrudim

Provoz městské hromadné dopravy, meziměstské autobusové dopravy a vozidel integrovaného záchranného systému bude v celém úseku probíhat bez větších omezení.

Cestování celý článek
2.12.

Úspěšná soutěž pro cestující MHD pokračuje

Od 1. prosince se cestující mohou těšit na nové kolo soutěže, která bude probíhat v Pardubicích, Liberci, Olomouci a Hradci Králové.

Cestování celý článek
6.4.

Sport hotel Tichá Orlice navazuje na sportoviště a cyklostezky

Navíc na moderní komplex sportovních služeb navazuje čtyřicet kilometrů cyklostezek.

Cestování celý článek
19.1.

Až se léto na Lanškrounských rybnících zeptá

Protože žádnou dotaci město nezískalo, mohlo se zdát, že je na dlouhou dobu osud areálu zpečetěn.

Cestování celý článek
12.3.

V Ústí se rýsuje dohoda o nižších cenách tepla

Městská společnost TEPVOS navíc zajistí prostřednictvím třetího investora instalaci kogenerační jednotky v kotelně v ulici Mazánkova a bude jednat o instalaci kogenerační jednotky v kotelně pro lokalitu Podměstí.

Cestování celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting