Snížení nehodovosti musí být prioritou!

12.7.

Snížení nehodovosti musí být prioritou!

Snížení nehodovosti musí být prioritou!

Ministerstvo dopravy vypracovalo statistiky bodového systému za jeden rok jeho účinnosti. Z nich vyplývá, že celkem 490.476 řidičů v České republice, včetně cizinců, bylo od července 2006 do června 2007 bodově ohodnoceno, to znamená, že 7,32 % registrovaných řidičů má nějaký bod. Dvanáctibodové hranice dosáhlo 1.659 řidičů. Mezi nejčetnější přestupky patří překročení nejvyšší dovolené rychlosti v obci o méně než 20 km v hodině, na druhém místě je porušení povinnosti vyplývající ze zákazové nebo příkazové značky a na třetím místě je opět překročení rychlosti v obci, a to o více než 20 km v hodině. Alespoň jeden trestný bod má za rok nových pravidel na svém kontě téměř půl milionu českých řidičů, přičemž nejčastější skupinou postižených jsou řidiči ve věku od 20 do 43 roků. Zajímavé je rovněž zjištění, že šoféři ve věku 20 – 24 let přicházeli o řidičský průkaz – v důsledku bodové nadílky - až dvakrát častěji než řidiči kolem 35 roků. Ministerstvo dopravy během prázdnin svolá expertní skupinu, která bude mít za úkol hloubkově vyhodnotit roční fungování bodového systému a na základě výsledků doporučí některou z možných variant, a to buď velkou komplexní novelizaci (trvala by dlouho, v současné době není dostatečně dlouhá doba na vyhodnocení funkčnosti), nebo malou technickou novelizaci (řeší dílčí nedostatky zákona na úrovni přestupkového zákona), nebo zachování současného stavu po delší časové období tak, aby mohl být bodový systém objektivně vyhodnocen. Pro jakékoli úpravy bude ministerstvo hledat podporu napříč politickým spektrem. Zásadní podmínkou pro fungování systému bodového hodnocení řidičů však je celospolečenské klima. V případě bodového systému se jedná především o snížení úmrtnosti na českých silnicích. Snížení nehodovosti se musí stát prioritou pro všechny. Vysoká nehodovost je v současné době celosvětový problém a představuje 10. nejčastější důvod úmrtí bez rozdílu věkových skupin. Hlavními příčinami vysoké nehodovosti je především nárůst agresivity. Ministerstvo dopravy považuje tento faktor za prioritu, na kterou je nutné zaměřit se ve výchově řidičů v České republice. Trendem je zpřísnit sankce za nedodržování pravidel provozu na pozemních komunikacích. Počet států, které bodový systém zavádějí, roste. Výše pokut a peněžitých trestů za přestupky je v mnoha evropských státech výrazně vyšší než v ČR. Ministerstvo vnitra si rovněž nechalo vypracovat první analýzy účinnosti bodového systému v praxi. Bohužel se však, stejně jako veřejnost, dopracovalo k dílčímu závěru – že totiž nový systém zatím očekávání nesplnil.

Další zprávy z kategorie "Cestování"

22.4.

110 let od Východočeské výstavy 1903

Přijďte si poslechnout přednášku připomínající tuto významnou kulturní a společenskou událost doplněnou projekcí několika desítek historických pohlednic a fotografií.

Cestování celý článek
24.7.

Hradec má další nové stojany na kola

Technické služby v minulém týdnu umístily do Hradce další nové stojany na kola. Instalováno jich bylo celkem devět v ulici Švehlova a částečně i na náměstí Svobody.

Cestování celý článek
4.4.

S Velikonocemi skončil pyrotechnický průzkum u Parama, který začal v březnu loňského roku.

Pro obyvatele Pardubic tak pomalu končí období, během kterého museli počítat i s možnou evakuací v případě pozitivního nálezu pyrotechniků

Cestování celý článek
14.6.

Pardubické letiště poskytne útočiště gripenům

„Naší snahou je zatížit Pardubice hlukem co nejméně. S vedením Centra leteckého výcviku jsme se dohodli, že po dobu našeho pobytu v Pardubicích omezí svůj letový provoz,“ řekl zástupce velitele

Cestování celý článek
14.3.

Pardubický Wonkův most čeká dílčí rekonstrukce

V letech 2005 až 2006 prošel most největší rekonstrukcí ve své historii, která se ovšem týkala především betonové konstrukce mostu.

Cestování celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting