Zájem na modernizaci trati vedoucí do Pardubic potvrdili i městští zastupitelé

29.3.

 Zájem na modernizaci trati vedoucí do Pardubic potvrdili i městští zastupitelé

Definitivní stanovisko města k modernizaci železniční trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi dali dnes svým hlasováním městští zastupitelé. Vyjádřili podporu urychlené přípravě a následné výstavbě dvoukolejného provozu mezi těmito dvěma krajskými metropolemi. Přistoupení k memorandu už schválili včera zastupitelé Královéhradeckého kraje i radní Pardubického kraje. Pardubice budou o připojení se k memorandu jednat v dubnu. Slavnostní podpis memoranda by byl pro hejtmany obou krajů a primátory Hradce Králové a Pardubic otázkou několika následujících týdnů.
Memorandum k uskutečnění projektu modernizace železniční trati Hradec Králové – Pardubice je výrazem zájmů obou krajů i krajských měst podpořit tento investiční záměr Správy železniční a dopravní cesty spočívající především ve zkrácení jízdní doby, zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu, zmírnění vlivu nepravidelností v dopravě a ve zkvalitnění železniční dopravní cesty. „Královéhradecký kraj podporuje modernizaci a dokončení zdvojkolejnění celého úseku tratě, která bude nejenom pro obyvatele Královéhradeckého kraje znamenat zkrácení jízdní doby, díky zvýšení rychlosti, ale především zvýšení kapacity a efektivity provozu železniční dopravy,“ sdělil hejtman Královéhradeckého kraje Jiří Štěpán. 
„Plánované zdvojkolejnění povede k větší stabilitě jízdního řádu, odstraní se jím křižování vlaků a vlakové soupravy budou navíc moci využívat celý svůj rychlostní potenciál. Na trati jsou nasazeny nejmodernější dynamické elektrické nízkopodlažní jednotky s maximální rychlostí 160 km/h. Této rychlosti však soupravy nemohou v celém úseku tratě nyní využívat,“ popsal Martin Červíček, první náměstek hejtmana pro dopravu. 
O zdvojkolejnění železniční trati se začalo uvažovat už odhadem ve třicátých letech minulého století. Záměr zdvojkolejnit trať č. 031 je zakotven i v platném Územním plánu Hradce Králové, který byl schválen roku 2000. "Význam projektu si vedení města velmi dobře uvědomuje. Jedná se o jedinečnou příležitost, díky které může Hradec Králové získat tolik potřebné železniční napojení na národní i mezinárodní železniční koridory, a tím zlepšit svou pozici v rámci České republiky," přidává další výhody připravovaného projektu Jindřich Vedlich, náměstek primátora pro rozvoj města.
Užitečné odkazy:
nejčastější otázky kolem modernizace tratě
přínosy zdvojkolejnění.

Další zprávy z kategorie "Cestování"

28.4.

Zastupitelé odmítají drancování krajských silnic

„Máme samozřejmě zájem na rozvoji území, ale je nutné, předcházet situacím, kdy dochází k nadměrnému ničení krajského majetku. Rádi vyslechneme záměry obcí a investorů, ale je nutné vždy u obdobně rozsáhlých projektů zvážit také připravenost dopravní infrastruktury v daném místě. K jednáním jsme však kdykoliv připraveni. Bohužel v případě logistického centra tato diskuse neproběhla, ačkoliv jsme upozorňovali na problematiku dopravní infrastruktury v okolí,“ řekl Netolický s tím, že se souhlasem krajských zastupitelů budou na příští řádné jednání pozváni také starosta České Třebové Jaroslav Zedník a ředitel společnosti Metrans Jiří Samek, aby mohli společně se zastupiteli diskutovat nad tíživou dopravní situací na Českotřebovsku.

Cestování celý článek
28.7.

Silnice I/43 je příliš zatěžovaná. Kraj by zákaz vjezdu nákladních vozidel přivítal, říká hejtman

„Spojení Pardubického kraje a Brna je stávající dopravní infrastrukturou stále nedostatečné a příprava dálničního řešení v úseku Svitavy – Brno je zatím v nedohledu kvůli majetkovým sporům. Proto eskaluje situace na trase stávající komunikaci I/43, která vede ze Svitav směrem na Letovice obcemi Pardubického kraje. Tyto obce si stěžují na obrovskou zátěž kamionovou dopravou,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Cestování celý článek
12.10.

Unikátní elektrobus Urbanway Full Hybrid na pardubických linkách MHD

Sériový hybrid s akumulátory se ukázal být pro pomalý městský provoz ideálním konstrukčním řešením. ​S generací Euro VI rozšiřuje IVECO BUS své alternativní pohony o řadu plně hybridních autobusů, které splňují veškeré požadavky na udržitelnou mobilitu, tj. méně emisí, nižší hlučnost a vyšší produktivitu.

Cestování celý článek
9.3.

Nemůžeme neustále řešit problémy, které způsobili jiní, apeluje hejtman na starostu České Třebové

Situace a zatížení nákladní dopravou ve vztahu k tomuto logistickému centru je dlouhodobě neúnosné. Podle vyjádření místních obyvatel projede touto trasou kolem 300 nákladních vozidel za den. Je nutné si uvědomit, že kamiony jezdí po komunikaci, která nebyla na obdobnou silnou zátěž připravená. Silnice je vybudována na nestabilním podloží, a proto je její devastace velmi rychlá a po čtyřech měsících zvýšeného provozu je v tristním stavu. Otázkou zůstává, zda vůbec vydrží až do konce plánované rekonstrukce komunikace v oblasti pod železničním koridorem. Bohužel je to však jediná příjezdová trasa k logistickému centru a jiná možnost ani nyní být nemůže

Cestování celý článek
4.7.

Stavba D11 a D35 bude pokračovat. ČR získala od Komise výjimku EIA

Získání výjimky potvrdil premiérovi Sobotkovi předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker. Podmínkou podle předsedy vlády je, aby byla co nejrychleji schválena připravená novela o EIA. Po prázdninách by pak mělo být možné získat stavební povolení, zahájit výběrová řízení na dodavatele a příští rok stavět. „Součástí té dohody je, že na všechny tyto stavby budou použity evropské fondy, a že to Evropská komise nebude zpětně žádným způsobem zpochybňovat,“ poznamenal premiér.

Cestování celý článek
24.1.

Pátý ročník TECHNOhrátek startuje 25. ledna – premiéra se uskuteční v pardubické „Potravině“

Slavnostní zahájení se uskuteční ve středu 25. ledna od 9 hodin v sousedním Domě hudby (Sukova 1260) a tradičně se ho zúčastní významní hosté, kteří budou ve svých vystoupeních školáky motivovat k volbě technických a odborných profesí.

Cestování celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting