Poslední místo pro Pardubice

26.3.

Poslední místo pro Pardubice

Poslední místo pro Pardubice

Novými tarifními podmínkami MHD se Pardubice zařadily mezi města s nejdražším jízdným v republice! Drahá pardubická karta údajně zrychluje odbavení. Při nástupu více cestujících, kdy někteří ještě označují různé typy jízdy o tom lze přinejmenším pochybovat. Navíc cena odbavovacího systému se vyšplhá na desítky a desítky milionů korun. Dopravní podnik má rozpočet kolem 300 milionů korun, ale „jen“ 115 milionů vybere za cestovné. Nebylo by v této situaci lepší koupit nové autobusy, zatrolejovat další trasy, postavit nové zastávky či opravit stávající? Což takhle jízdné naopak zlevnit, systém zjednodušit, zavést přestupní časové jízdenky a naučit občany více a masově používat MHD? To by jednoznačně vedlo ke snížení automobilové dopravy v Pardubicích a přineslo úspory nejen ekonomické, ale i ekologické. Pardubice si se svými tarifními podmínkami nevedou oproti srovnatelným městům nikterak dobře. Ve většině z nich mají časové přestupní jízdenky. Pro srovnání, většina linek v Pardubicích projede svou celou trasu mezi 20 a 30 minutami (za 14 Kč). V Plzni je možno 30 minut cestovat za 12 Kč, v Olomouci je možné cestovat se 40 minutovou jízdenkou, která o víkendu platí 60 minut za 8 Kč !!! V Liberci 20 minut (o víkendu 30 minut) za 10 korun, v Českých Budějovicích nabízí dopravní podnik 20 minutovou přestupní jízdenku za 10 a 40 minutovou (o víkendu platí 60 minut) za 12 korun. Ve Zlíně je pak možno cestovat 40 minut za 12 Kč, dokonce i v mnohem větším Brně je cestování MHD výhodnější, když za 40 minutovou přestupní jízdenku vydá cestující 13 Kč. Je třeba také zmínit, že málokdo cestuje z první zastávky až na konečnou a pardubický DP pouze rozlišuje počet zastávek od deseti a nad deset (za 12 Kč a 14 Kč), což je pro cestujícího nevýhodné. K výše uvedenému výčtu je možno také dodat, že dražší jízdné už je pouze v Praze, kde ovšem za 20 Kč můžeme cestovat 75 minut (o víkendu 90minut) a zárovně výhodně přestupovat, jinak je možno si koupit cenově srovnatelnou jízdenku za 14 Kč, která má omezenou přestupnost – tedy stejně jako v Pardubicích. Dopravní podnik města Pardubice tak svým cestujícím nabízí neopakovatelný luxus, aby si připadali jako v Praze. Výčet srovnání velkých měst uzavírají poměrně stejné podmínky v Hradci Králové (jízdenka dvoupásmová za 14 Kč a jednopásmová za 12 Kč) a v Ostravě je možné cestovat za 14 Kč dvěma pásmy až 45 minut. Při řešení městské hromadné dopravy jako veřejné služby je třeba důsledně vycházet z jejího smyslu. Je pochopitelné, že ne vše co má smysl pro široké vrstvy občanů, je výdělečné. Zbývá nám tedy jen doufat, že za více peněz uslyšíme více muziky. Zatím je však situace stále tristní: nevyhovující, často poničené nebo znečištěné zastávky, často špinavé autobusy a trolejbusy, jezdící na některých linkách ve špičce doslova narvané. Navíc většina automatů na jízdenky je vypnuta a zůstávají jako němý svědek převratných změn a cestující je nucen koupit si dražší jízdenku přímo u řidiče. Vedení města, které Dopravní podnik kontroluje, by si mělo více uvědomovat důležitost veřejné dopravy a jak významná je její role v bezmála stotisícovém městě, obzvláště za situace, kdy Pardubice nemají vyhovující obchvat. Na radnici se však myslí jinak a vzkaz občanům je jasný! „ Choďte pěšky, plaťte předražené jízdné nebo použijte svůj automobil“. Sečteno a podtrženo dopravní situace v Pardubicích se v dohledné době při současné invenci pravděpodobně nezlepší. A co na to Zelení v radě? Připomínám, že pan Bursík teatrálně zhasínal i světla na Pražském Hradě. Počkejme a uvidíme.

Další zprávy z kategorie "Názory"

2.11.

BÁSNIČKA Romany Boukalové, mladší

Romana Boukalová-mladší z Týniště nad Orlicí nám do redakce Pardubického světa poslala mailem svoji básničku.

Názory celý článek
7.8.

Lesního medu bude více?

Ovšem pro včelaře větší množství medovicového medu znamená vyšší riziko tzv. cementového či kamenného, tj. melecitózního medu, s čímž mohou mít problémy jak oni, tak vlastně i včely. Tento med včely dělají z medovice, tj. od mšic, které se vyskytují na lesních stromech, zejména na modřínech. Kvůli vysokému obsahu rychle krystalizujícího trisacharidu melecitózy vzniká tzv. cementový med. Ten se téměř nedá vytočit a mají s ním problém i včely, které jej nemohou dost dobře v zimním období využít jako potravu. Špatně tento složitý cukr tráví. A v důsledku toho slábnou a mohou posléze i trpět průjmy, což zhoršuje kondici včelstev aoslabuje jejich odolnost vůči nákazám.

Názory celý článek
9.5.

Osvětlené přechody uleví chodcům i řidičům

Projekt probíhá v součinnosti s Policejním prezidiem ČR a organizací BESIP.

Názory celý článek
13.2.

Správa CHKO Jizerské hory postupuje správně

Zcela správně postupuje podle ministerstva životního prostředí Správa Chráněné krajinné oblasti (CHKO) Jizerské hory

Názory celý článek
10.1.

Lázně Bohdaneč získaly dotaci v souladu s pravidly

Evropské peníze čerpáme v souladu s pravidly, která jsme nastavili.

Názory celý článek
4.7.

Tipy na letní výlet: objevte krásy Vysočiny

Poslední léta jsou v České republice tropická. Pokud patříte k těm, kteří nemusí za ještě větším teplem k moři a rádi poznáváte naši domovinu, přinášíme dva tipy na výlety v Kraji Vysočina. Tento region není tolik turisticky exponovaný, výhodou je tak i to, že se zde nebudete tlačit s davy dalších turistů.

Názory celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting