Poslední místo pro Pardubice

26.3.

Poslední místo pro Pardubice

Poslední místo pro Pardubice

Novými tarifními podmínkami MHD se Pardubice zařadily mezi města s nejdražším jízdným v republice! Drahá pardubická karta údajně zrychluje odbavení. Při nástupu více cestujících, kdy někteří ještě označují různé typy jízdy o tom lze přinejmenším pochybovat. Navíc cena odbavovacího systému se vyšplhá na desítky a desítky milionů korun. Dopravní podnik má rozpočet kolem 300 milionů korun, ale „jen“ 115 milionů vybere za cestovné. Nebylo by v této situaci lepší koupit nové autobusy, zatrolejovat další trasy, postavit nové zastávky či opravit stávající? Což takhle jízdné naopak zlevnit, systém zjednodušit, zavést přestupní časové jízdenky a naučit občany více a masově používat MHD? To by jednoznačně vedlo ke snížení automobilové dopravy v Pardubicích a přineslo úspory nejen ekonomické, ale i ekologické. Pardubice si se svými tarifními podmínkami nevedou oproti srovnatelným městům nikterak dobře. Ve většině z nich mají časové přestupní jízdenky. Pro srovnání, většina linek v Pardubicích projede svou celou trasu mezi 20 a 30 minutami (za 14 Kč). V Plzni je možno 30 minut cestovat za 12 Kč, v Olomouci je možné cestovat se 40 minutovou jízdenkou, která o víkendu platí 60 minut za 8 Kč !!! V Liberci 20 minut (o víkendu 30 minut) za 10 korun, v Českých Budějovicích nabízí dopravní podnik 20 minutovou přestupní jízdenku za 10 a 40 minutovou (o víkendu platí 60 minut) za 12 korun. Ve Zlíně je pak možno cestovat 40 minut za 12 Kč, dokonce i v mnohem větším Brně je cestování MHD výhodnější, když za 40 minutovou přestupní jízdenku vydá cestující 13 Kč. Je třeba také zmínit, že málokdo cestuje z první zastávky až na konečnou a pardubický DP pouze rozlišuje počet zastávek od deseti a nad deset (za 12 Kč a 14 Kč), což je pro cestujícího nevýhodné. K výše uvedenému výčtu je možno také dodat, že dražší jízdné už je pouze v Praze, kde ovšem za 20 Kč můžeme cestovat 75 minut (o víkendu 90minut) a zárovně výhodně přestupovat, jinak je možno si koupit cenově srovnatelnou jízdenku za 14 Kč, která má omezenou přestupnost – tedy stejně jako v Pardubicích. Dopravní podnik města Pardubice tak svým cestujícím nabízí neopakovatelný luxus, aby si připadali jako v Praze. Výčet srovnání velkých měst uzavírají poměrně stejné podmínky v Hradci Králové (jízdenka dvoupásmová za 14 Kč a jednopásmová za 12 Kč) a v Ostravě je možné cestovat za 14 Kč dvěma pásmy až 45 minut. Při řešení městské hromadné dopravy jako veřejné služby je třeba důsledně vycházet z jejího smyslu. Je pochopitelné, že ne vše co má smysl pro široké vrstvy občanů, je výdělečné. Zbývá nám tedy jen doufat, že za více peněz uslyšíme více muziky. Zatím je však situace stále tristní: nevyhovující, často poničené nebo znečištěné zastávky, často špinavé autobusy a trolejbusy, jezdící na některých linkách ve špičce doslova narvané. Navíc většina automatů na jízdenky je vypnuta a zůstávají jako němý svědek převratných změn a cestující je nucen koupit si dražší jízdenku přímo u řidiče. Vedení města, které Dopravní podnik kontroluje, by si mělo více uvědomovat důležitost veřejné dopravy a jak významná je její role v bezmála stotisícovém městě, obzvláště za situace, kdy Pardubice nemají vyhovující obchvat. Na radnici se však myslí jinak a vzkaz občanům je jasný! „ Choďte pěšky, plaťte předražené jízdné nebo použijte svůj automobil“. Sečteno a podtrženo dopravní situace v Pardubicích se v dohledné době při současné invenci pravděpodobně nezlepší. A co na to Zelení v radě? Připomínám, že pan Bursík teatrálně zhasínal i světla na Pražském Hradě. Počkejme a uvidíme.

Další zprávy z kategorie "Názory"

29.8.

Pěší zóna zatím ne

Každá další volená reprezentace Pardubic prostě musí mít ve svém programu řešení dopravní propustnosti města.

Názory celý článek
4.8.

Pes a dítě

Právě pokud jde o děti, nelze toto riziko podceňovat, neboť pes většinou útočí do obličeje. Odpovědnost za psa má samozřejmě jeho majitel, má svého psa mít v moci a za případné poranění psem způsobené nese zodpovědnost. Ale rodiče se na to nemohou spoléhat, je potřeba zase „mít ve své moci“ dítě a hlavně je poučit, že si nesmí hrát s neznámým zvířetem.

Názory celý článek
16.11.

Jsem Pardubický rodák

Jsem Pardubický rodák, prožil jsem dětství v Pardubicích, chodil tam do základní školy,

Názory celý článek
18.7.

Zavlečení slintavky a kulhavky je tak „snadné"...

Nejde pouze o slintavku a kulhavku, ale též o vzteklinu, africký mor prasat, apod. Se vzteklinou je též třeba počítat, uvedl mimo jiné Bernard Vallat. Jde opět o severní Afriku, ale i celou řadu i evropských zemí. Zde je obranou zejména vakcinace zvířat a její kontroly při cestování, tranzitu a dovozech. To, že je ČR vztekliny prostá od roku 2002 stálo desítky milionů korun a udržení tohoto statutu je prvořadou snahou státního veterinárního dozoru.

Názory celý článek
20.2.

Prohlášení: Školství tratit nebude, naopak si polepší

Z uvedeného vyplývá, že provozu školských zařízení se úspory nijak zásadně nedotknou.

Názory celý článek
10.11.

Zastavme nebezpečnou spalovnu

Svůj vstup do krajské politiky jsem spojil s bojem proti této spalovně a nehodlám na tom ani teď nic měnit.

Názory celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting