Ústeckoorlické nádraží podruhé

25.5.

Ústeckoorlické nádraží podruhé

Ústeckoorlické nádraží podruhé

Ústeckoorlické nádraží podruhé

Bendlův osud? Nádraží v Ústí! Ač se to na první pohled nezdá, nenápadné nádraží v Ústí nad Orlicí a jeho pohnutý osud doprovázelo Petra Bendla (ODS) od jeho počátku ve funkci ministra dopravy až prakticky do jeho posledního dne. Již v první dny svého působení na ministerstvu dopravy byl Bendl konforntován s kauzou plánované demolice více jak 134 let staré nádražní budovy v Ústí nad Orlicí. „Oslovovala mě řada lidí, psali mi dopisy a dostal jsem petici. Obrátil jsem se tedy na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) a na generálního ředitele Komárka, aby mi o tom něco řekli. S tím, že exitují-li, ať předloží variantní řešení,“ vzpomíná Bendl na své první setkání s projektem. Projekt totiž v rámci modernizace trati Choceň-Česká Třebová počítal s demolicí stávající výpravní budovy a vybudování nové, vnímané laickou i odbornou veřejností kontroverzně. Tento projekt navíc odmítlo na 16 tisíc lidí z celé republiky i ze zahraničí. Petr Bendl byl necelý měsíc ve funkci, když se 20. února rozhodl, že se s budovou, o jejíž záchranu se strhl nebývalý boj, seznámí osobně. Po shlédnutí objektu, seznámení s projektovou dokumetací a rozhovorem s památkáři a odpůrci demolice Bendl prohlásil: „Budova se bourat nemusí!“ „Prohlášení pana ministra Bendla byl zásadní zlom, na který jsme čekali více jak rok. Mě i Olgu Sommerovou všichni považovali za snílky, protože s demolicí souhlasilo město Ústí nad Orlicí a od jeho postoje se určoval celý vývoj kauzy. SŽDC respektovala variantní výběr města a projekt byl již v takové fázi, že byl dán demoliční výměr. Chápali jsme, že SŽDC neměla zájem na změně projektu, protože vše již bylo připraveno a pro investora je důležitý postoj města, na jehož území se rekonstrukce provádí. A radnice budovu obětovala. Potom se objevil jakýsi Kadrman, který to chtěl celé shodit a přepracovat, což chápu, že se nesetkalo s nadšením“, shrnuje pozadí kauzy iniciátor petice a předseda sdružení „Nádraží nedáme!“ Martin Kadrman. „Zpočátku jsme vinili SŽDC, že jsou to ti barbaři, kteří chtějí zbourat starou krásnou budovu. Dnes víme, že SŽDC dala radnici v Ústí nad Orlicí na výběr tři varianty a město si vybralu tu demoliční. Město jednoznačně selhalo a dnes, když je záchrana na spadnutí, starosta města Richard Pešek (ODS) říká: "Toto považuji za svůj výsledek“, dodává Kadrman. Týden po odjezdu ministra Bendla bylo ustaveno občanské sdružení Nádraží nedáme! a jeho expertní tým v čele s proděkanem Technické univerzity v Liberci ihned zasedl a určil další směr vyjednávání s investorem. „Byli jsme si vědomi, že zřizovatelem SŽDC je ministerstvo dopravy, proto jsme s ním udržovali úzké kontakty. Velmi bych chtěl poděkovat Martinu Kupkovi, tiskovému mluvčímu ministra Bendla a samozřejmě ministru Bendlovi samotnému za vstřícnost, kterou nám v souvislosti se záchranou nádraží v Ústí projevili “, říká Jiří Suchomel s tím, že velmi kostruktivní jednání je vedeno i se SŽDC, kterou zastupuje náměstek pro modernizaci Ing. Miroslav Konečný. K setkání s ministrem Bendlem v jeho posledním dni ve funkci Olga Sommerová dodává: „Bylo to neuvěřitelně symbolický. Nádraží bylo pro Petra Bendla jednou z prvních věcí, kterou se začal zabývat a ve čtvrtek jsme s Martinem Kadrmanem byli poslední, koho oficiálně ve své funkci přijal. Petr Bendl je muž, který náš občanský boj převedl do politického zájmu a prosadil jeho záchranu. Jsme si vědomi jeho klíčové role, a proto jsme mu přišli poděkovat.“ Občanské sdružení Nádraží nedáme! prosazuje převod nádražní budovy, která je v majetku Českých drah na investora, tedy SŽDC. Získané volné prostory chce společně s městem a Pardubickým krajem využít pro volnočasové aktivity a podporu cestovního ruchu v regionu. Občanské sdružení Nádraží nedáme! www.stop-demolici.cz, email: zachrante-stanici-usti@seznam.cz Tel.: 737 939 104

Další zprávy z kategorie "Názory"

10.11.

Zastavme nebezpečnou spalovnu

Svůj vstup do krajské politiky jsem spojil s bojem proti této spalovně a nehodlám na tom ani teď nic měnit.

Názory celý článek
3.2.

Otevřený dopis Marie Kružíkové, radní kraje Vysočina

Nemůžeme přehlížet, že míst ve středních školách je leckde více než žáků, kteří se na ně hlásí.

Názory celý článek
9.1.

Konec tradic v Pardubicích?

První lednovou sobotu se rok co rok v Pardubicích na Labi koná setkání otužilců z celé republiky.

Názory celý článek
18.4.

O Honzovi-bejkovi, skřehotání a Jiřince

Emailem mi přišla historka o dobrém faux pas kolem pozvánky na koncert pardubického sboru Bonifantes.

Názory celý článek
11.4.

Pardubický zámek je nejkrásnější památkou kraje

Kompletní rekonstrukce mu po staletích navrátila vzhled reprezentativního renesančního sídla rodu Pernštejnů.

Názory celý článek
29.7.

Lidé v okolí Želivky jsou kvůli kritickém stavu ohroženi na životech

Mateřská a základní škola v Dolních Kralovicích má 180 žáků. „Žáci využívají manipulačního prostoru ke skladování uhlí a okolních travnatých ploch a běhají na hlavní silnici za běžné silniční dopravy,“ upozorňuje na dlouhodobě nevyhovující stav ředitel školy Jaroslav Kosprd. Žádost o poskytnutí dotace na víceúčelové hřiště byla podána do Zastupitelstva Středočeského kraje, nyní se čeká na vyjádření. „Povrch nesplňuje požadavky Evropské unie a především je nebezpečný pro děti,“ upozorňuje Zdechovský.

Názory celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting