Ekologické chování je u obchodních řetězců výjimkou

10.12.

Ekologické chování je u obchodních řetězců výjimkou

Ekologické chování je u obchodních řetězců výjimkou

Ekologicky šetrné chování je pro nejvýznamnější obchodní řetězce v Česku zatím spíše neznámým pojmem. Zlepšení přitom nechystá ani polovina z nich. Nahrazování PVC za bezpečnější plastové obaly u potravin; sytém třídění odpadu pro zákazníky či nákupní tašky z ekologicky šetrných materiálů jsou ve většině obchodů naprostou výjimkou. Pouze zpětný odběr článkových baterií a prodej nápojů ve vratných lahvích jsou dvěma z mála ekologických opatření, na něž většina řetězců v Česku již přistoupila. Vyplynulo to z ankety sdružení Arnika, které oslovilo 11 společností provozujících na území České republiky síť obchodních řetězců s potravinami. Změnu přitom nechystá ani polovina firem, které se do ankety zapojily. Společnosti Billa, Coop centrum a Interspar průzkum Arniky ignorovaly. Nejhůře v anketě dopadla společnost provozující síť obchodů Plus-Discount, která odpověděla na většinu otázek záporně. Svým zákazníkům dosud nenabízí ani možnost zpětného odběru baterií. Naopak nejlépe si vedly společnosti Tesco a Ahold (provozovatel prodejen Albert a Hypernova). Oba řetězce kladou důraz na ekologii – i když v rozdílných oblastech. Tesco jako jeden z prvních obchodních řetězců v ČR začalo nabízet svým zákazníkům tašky z přírodního materiálu – juty. Ve svých prodejnách také postupně zavádí takzvané recyklační body a pracuje na snižování spotřeby energie a také emisí spojených s dopravou zboží. Ahold pro změnu postupně upouští od používání PVC jako obalového materiálu u potravin prodávaných pod jejich privátní značkou. Doposud se jim povedlo nahradit obaly z PVC u červeného masa. Trojici na pomyslném stupni vítězů doplňuje obchodní síť Globus, která alespoň někde umožňuje zákazníkům třídit odpad, nabízí tašky z přírodně šetrných materiálů a jako ve většině obchodů je zde možné vrátit vybité baterie či zakoupit některé nápoje ve vratných skleněných lahvích. „I když výsledek ankety je spíše zklamáním, máme radost, že alespoň některé obchodní řetězce již pracují na konkrétních opatřeních, jak svůj přístup k životnímu prostředí zlepšit. Patří mezi ně Albert, Hypernova, Tesco a Lidl.,“ uvedla autorka ankety Ing. Miroslava Jopková, která v Arnice vede kampaň „Nehrajme si s PVC“. Tato anketa je podpořena grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje občanské společnosti.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

18.12.

Magistrát města Pardubic a Silvestr

Z provozních důvodů bude pardubický magistrát v pondělí 31. prosince pro veřejnost otevřen pouze do 12:00 hodin.

Společnost celý článek
25.5.

Státní dotace pro hokejbalové mistrovství by neměla být ohrožena. Jsme připraveni pomoci, říká hejtman Netolický

S organizačním týmem jsem o celé věci jednal a nabídl jsem, že pokud bude ohrožena dotace z MŠMT, tak bychom byli schopni z krajského rozpočtu pomoci navíc částkou 500 tisíc korun, přičemž v současné době podporujeme mistrovství jedním milionem. Je to však pouze za situace, pokud by státní dotace nebyla z různých důvodů přidělena,“ řekl Netolický.

Společnost celý článek
13.10.

Mezigenerační setkání na magistrátu

Jak prožívají obě generace pozitiva a negativa, které souvisejí s jejich věkem?

Společnost celý článek
7.1.

Petice proti spalovně zamířila do Senátu

Náměstek Tichý věří, že Ministerstvo životního prostředí ČR spalovnu zamítne, přesto usiluje o podporu Senátu.

Společnost celý článek
14.8.

Rómské děti shlédly techniku i vozový park

Vše se uskutečnilo v rámci spolupráce pracovní skupiny vztyčného důstojníka krajského ředitelství Pardubice s manažerem prevence kriminality Magistrátu města Pardubic Bc. Libuší Buchtovou.

Společnost celý článek
29.11.

Dopis nevěstil nic dobrého

Ještě téhož dne policie obdržela novou informaci. Pohřešovaná měla doma zanechat dopis na rozloučenou.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting