Ekologické chování je u obchodních řetězců výjimkou

10.12.

Ekologické chování je u obchodních řetězců výjimkou

Ekologické chování je u obchodních řetězců výjimkou

Ekologicky šetrné chování je pro nejvýznamnější obchodní řetězce v Česku zatím spíše neznámým pojmem. Zlepšení přitom nechystá ani polovina z nich. Nahrazování PVC za bezpečnější plastové obaly u potravin; sytém třídění odpadu pro zákazníky či nákupní tašky z ekologicky šetrných materiálů jsou ve většině obchodů naprostou výjimkou. Pouze zpětný odběr článkových baterií a prodej nápojů ve vratných lahvích jsou dvěma z mála ekologických opatření, na něž většina řetězců v Česku již přistoupila. Vyplynulo to z ankety sdružení Arnika, které oslovilo 11 společností provozujících na území České republiky síť obchodních řetězců s potravinami. Změnu přitom nechystá ani polovina firem, které se do ankety zapojily. Společnosti Billa, Coop centrum a Interspar průzkum Arniky ignorovaly. Nejhůře v anketě dopadla společnost provozující síť obchodů Plus-Discount, která odpověděla na většinu otázek záporně. Svým zákazníkům dosud nenabízí ani možnost zpětného odběru baterií. Naopak nejlépe si vedly společnosti Tesco a Ahold (provozovatel prodejen Albert a Hypernova). Oba řetězce kladou důraz na ekologii – i když v rozdílných oblastech. Tesco jako jeden z prvních obchodních řetězců v ČR začalo nabízet svým zákazníkům tašky z přírodního materiálu – juty. Ve svých prodejnách také postupně zavádí takzvané recyklační body a pracuje na snižování spotřeby energie a také emisí spojených s dopravou zboží. Ahold pro změnu postupně upouští od používání PVC jako obalového materiálu u potravin prodávaných pod jejich privátní značkou. Doposud se jim povedlo nahradit obaly z PVC u červeného masa. Trojici na pomyslném stupni vítězů doplňuje obchodní síť Globus, která alespoň někde umožňuje zákazníkům třídit odpad, nabízí tašky z přírodně šetrných materiálů a jako ve většině obchodů je zde možné vrátit vybité baterie či zakoupit některé nápoje ve vratných skleněných lahvích. „I když výsledek ankety je spíše zklamáním, máme radost, že alespoň některé obchodní řetězce již pracují na konkrétních opatřeních, jak svůj přístup k životnímu prostředí zlepšit. Patří mezi ně Albert, Hypernova, Tesco a Lidl.,“ uvedla autorka ankety Ing. Miroslava Jopková, která v Arnice vede kampaň „Nehrajme si s PVC“. Tato anketa je podpořena grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje občanské společnosti.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

10.4.

Školáci se podívají „pod pokličku“

Žáci mají za úkol se na setkání vždy dopředu připravit, tedy vyhledat si informace o organizaci, do které půjdou, aby pak mohli lépe poznat, co vše její práce obnáší. Zajímavé pro žáky jsou i jednotlivé profese konkrétních organizací či systém jejich řízení a financování.

Společnost celý článek
4.3.

Mezinárodní den žen válcuje Valentýna

Roku 1975 Mezinárodní den žen oficiálně uznala Organizace spojených národů, poté ho přijaly další národní vlády.

Společnost celý článek
17.6.

Tři řidiči ujeli od dopravních nehod

Během události utrpěl chodec zranění, se kterými se sám dopravil na ošetření. K události mělo dojít po šestnácté hodině.

Společnost celý článek
14.9.

Dopravní výbor podporuje výstavbu pardubického terminálu

Máme na papíře záměr, který logisticky vyřeší propojení všech typů hromadné dopravy.

Společnost celý článek
10.9.

Divadlo slavnostně zprovozní novou plošinu pro vozíčkáře

Akce pod názvem Přístupné divadlo se zúčastní představitelé města Pardubice a zástupci Národní rady osob se zdravotním postižením ČR (NRZP ČR).

Společnost celý článek
16.7.

Hasiči likvidovali bílý prášek na poště

Z roztržené zásilky hasiči vyndali přepravní dokumenty a celý balíček uzavřeli do přepravního kontejneru na nebezpečné látky.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting