Hejtman Martínek bojuje za IC/EC vlaků v České Třebové

11.7.

Hejtman Martínek bojuje za IC/EC vlaků v České Třebové

Hejtman Martínek bojuje za IC/EC vlaků v České Třebové

Hejtman Pardubického kraje Radko Martínek po zveřejnění návrhů jízdních řádů na rok 2012 oficiálně připomínkoval dopravní obslužnost v železniční stanici Česká Třebová. Dopis s připomínkami zaslal náměstku ministra Ivu Tomanovi i krajský zastupitel Martin Netolický. Oba tak chtějí podpořit zastavování vlaků vyšší kvality v tomto železničním uzlu. Hejtman Radko Martínek vyzval dopisem generálního ředitele Českých drah Petra Žaluda, aby byl předložený návrh přehodnocen a aby v České Třebové zastavovalo více vlaků kategorie IC a EC. „Pardubický kraj dlouhodobě vnímá Českou Třebovou jako významný železniční uzel s velkým množstvím cestujících,“ zdůraznil hejtman Martínek. Pardubický kraj je objednatelem základní dopravní obslužnosti, což v případě železniční dopravy jsou kategorie vlaků Os a Sp. Na druhé straně mají vliv na dopravní obslužnost také dálkové a mezinárodní železniční spoje, kde je objednatelem stát prostřednictvím Ministerstva dopravy ČR. Při podrobném prostudování návrhů kraj zjistil, že by v takovém případě byl počet projíždějících vlaků dokonce devět párů za jeden den. Argumenty, proč je zastavování vlaků IC a EC v železniční stanici Česká Třebová pro Pardubický kraj tak důležité, zazněly již mnohokrát. Hejtman připomenul význam železničního uzlu Česká Třebová pro východní část kraje a investici města Česká Třebová do Multifunkčního dopravního terminálu Jana Pernera, která byla podpořena z ROP NUTS II Severovýchod. Také krajský zastupitel a poradce hejtmana Martin Netolický zdůraznil v dopise náměstku ministra dopravy Ivu Tomanovi více jak třistamilionovou investici Města Česká Třebová do výstavby Terminálu Jana Pernera s podzemním parkovištěm pro 259 vozidel a koncepci Pardubického kraje přivést do tohoto významného železničního uzlu regionální autobusovou a vlakovou dopravu. Smysl celého systému spočívá především v možnosti cestujících přestoupit na vlaky vyšší kvality s výrazně kratšími jízdními dobami. Důkazem těchto snah je projednávaná optimalizace dopravy v orgánech kraje a objednávka regionální dopravy pro příští grafikon vlakové dopravy. „Podle našeho názoru se zvyšuje počet projíždějících vlaků především na trati č. 260 Česká Třebová – Brno, které nekončí svoji jízdu na území Slovenské republiky nebo ve Vídni, ale pokračují dále ve směru Budapešť, Bělehrad, apod. Pokud by bylo možné zastavování některých spojů přehodnotit, došlo by k naplnění koncepce Pardubického kraje,“ napsal Martin Netolický.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

22.7.

Oba kraje budou společně představovat východní region

Na pardubickém hejtmanství potvrdili, že chtějí společně představovat území bývalých Východních Čech.

Společnost celý článek
21.6.

Den otevřených dveří

Hasičský záchranný sbor Pardubického kraje pořádá 26. června 2007 od 8 do 13 hodin Den otevřených dveří.

Společnost celý článek
16.4.

Cvičení Povodeň 2014 vyhlašuje stav nebezpečí

Stav nebezpečí vyhlašuji pro územní obvody obcí Lanškroun, Ostrov, Rudoltice, Damníkov, Luková, Žichlínek, Krasíkov, Tatenice, Rychnov na Moravě a Třebařov.

Společnost celý článek
7.6.

Zastupitelé se k Tyršovým sadům v mimořádném termínu nesejdou

Ještě méně zastupitelů zareagovalo na dva náhradní termíny, které jsme jim obratem nabídli.

Společnost celý článek
8.9.

Pomozte při pátrání po nebezpečných pachatelích

Dosud neznámý pachatel položil na pult jedné z pokladen list papíru, na kterém byl napsán požadavek na vydání peněz.

Společnost celý článek
3.7.

Český zákazník očima dětí: potřebuje sliz, mýdlo a zákusky

Abeceda peněz vtahuje žáky čtvrtých tříd do zjednodušeného mikrosvěta podnikání. Dětem pomůže založit vlastní firmu, svěří opravdové peníze do začátku a podporuje v získávání prvních skutečných obchodních zkušeností. Během tří měsíců děti samy pochopí hodnotu peněz a důležitost správného hospodaření s nimi.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting