Jak dopadla inspekce služeb?

14.7.

Jak dopadla inspekce služeb?

Jak dopadla inspekce služeb?

V průběhu května a června se inspektoři ČOI v Královéhradeckém a Pardubickém kraji zaměřili na kontroly poskytovatelů služeb na zakázku, zejména na písemné potvrzení o přijetí objednávky se všemi náležitostmi, na seznámení s cenou poskytovaných služeb. Výsledky zjištění nejsou příliš uspokojivé: z 29 kontrolovaných subjektů byl zákon o ochraně spotřebitele porušen v 17 případech, tj. 58,6 procent. Cílem kontrol bylo ověřit, jak poskytovatelé služeb na zakázku dodržují ustanovení zákona o ochraně spotřebitele – konkrétně zda písemná potvrzení o přijetí objednávky obsahují všechny náležitosti, a jak jsou spotřebitelé seznamováni s cenou objednávky. V průběhu května a června byla provedena kontrola celkem 29 různých služeb na zakázku, jako jsou krejčovství, fotoslužby, čistírny, klempířství, výroba reklamních předmětů a podobně. V 17 případech (tj. 58,6 procent kontrolovaných) bylo porušeno jedno nebo více ustanovení zákona o ochraně spotřebitele. Kontrolovaný výrobce reklamních předmětů nevystavil na objednanou službu (reklamní potisk propisovacích tužek) písemné potvrzení o přijetí objednávky, přestože služba nebyla poskytnuta na počkání. Objednávku si obsluha pouze zaznamenala na pracovní list. Za toto porušení povinnosti i tohoto poskytovatele služeb čeká správní řízení. Stejným způsobem porušilo svou povinnost stanovenou zákonem o ochraně spotřebitele – nevydání objednávky na zakázkovou službu se všemi náležitostmi 15 kontrolovaných subjektů. V dalších dvou případech nebyl spotřebitel seznámen s cenou služby na zakázku. Jedním z nich byla provozovna čistírny a prádelny se sídlem v Praze, jejíž prodávající nesplnil v době kontroly povinnost informovat spotřebitele o ceně služeb, jako je čištění různých druhů oděvů, textilií, mandlování prádla, čištění peří apod. S cenou neseznámil spotřebitele prostřednictvím ceníku ani žádným jiným vhodným způsobem. Ve všech 17 případech bude kontrolovaným osobám uložena sankce ve správním řízení a provozovny poskytující služby na zakázku budou vzhledem k vysoké míře zjištění i nadále předmětem kontroly. Při tomto druhu služeb jsou poškozována práva spotřebitele především tím, že není-li služba poskytnuta ihned a zákazníkovi není vystaven a předán řádně vyplněný zakázkový list, dostává se v případě sporu o kvalitu, rozsah nebo ceny poskytnuté služby do důkazní nouze, což značně omezuje možnost spotřebitele domoci se svých nároků a práv.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

24.5.

Na závodišti by se mohlo i bruslit

Provozovat by jej měla společnost Dostihový spolek, která usiluje o co největší využití pardubického závodiště a ve vybudování zimního ledového parku vidí příležitost, jak přilákat obyvatele Pardubic i v zimě. Zimním sportům ostatně slouží v případě příznivých klimatických podmínek závodiště již nyní, v areálu je, pokud to sněhové podmínky dovolují, upravován běžkařský okruh pro lyžaře.

Společnost celý článek
30.8.

Jak dál s přijímacími zkouškami

Největší převis poptávky byl o studium na gymnáziích.

Společnost celý článek
25.7.

Investiční akce ve zdravotnictví

Areál léčebny je tvořen několika objekty. Jako celek působí nesourodě a ani provozně nejsou jednotlivé části logicky provázány.

Společnost celý článek
23.7.

Léto se Starbucks v Paláci Pardubice

Zúčastněte se letní soutěže v Paláci Pardubice. V období od 22. července do 11. srpna čekají na ty nejrychlejší z vás odměny. Prvních 500 účastníků si odnese dárek – poukázku do kavárny Starbucks.

Společnost celý článek
3.6.

Nový klip Nemyslíš - zaplatíš! opět varuje

Parta se srazí s protijedoucím autem a řidič, kterého dívky obdivovaly, skončí s trvale poškozeným mozkem v nemocnici.

Společnost celý článek
5.2.

Jezdci na koních hodnotili sezónu v Kladrubech

S areálem v Kladrubech máme velké plány. Chceme, aby zde byla vybudována nezbytná infrastruktura.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting