Jak dopadla inspekce služeb?

14.7.

Jak dopadla inspekce služeb?

Jak dopadla inspekce služeb?

V průběhu května a června se inspektoři ČOI v Královéhradeckém a Pardubickém kraji zaměřili na kontroly poskytovatelů služeb na zakázku, zejména na písemné potvrzení o přijetí objednávky se všemi náležitostmi, na seznámení s cenou poskytovaných služeb. Výsledky zjištění nejsou příliš uspokojivé: z 29 kontrolovaných subjektů byl zákon o ochraně spotřebitele porušen v 17 případech, tj. 58,6 procent. Cílem kontrol bylo ověřit, jak poskytovatelé služeb na zakázku dodržují ustanovení zákona o ochraně spotřebitele – konkrétně zda písemná potvrzení o přijetí objednávky obsahují všechny náležitosti, a jak jsou spotřebitelé seznamováni s cenou objednávky. V průběhu května a června byla provedena kontrola celkem 29 různých služeb na zakázku, jako jsou krejčovství, fotoslužby, čistírny, klempířství, výroba reklamních předmětů a podobně. V 17 případech (tj. 58,6 procent kontrolovaných) bylo porušeno jedno nebo více ustanovení zákona o ochraně spotřebitele. Kontrolovaný výrobce reklamních předmětů nevystavil na objednanou službu (reklamní potisk propisovacích tužek) písemné potvrzení o přijetí objednávky, přestože služba nebyla poskytnuta na počkání. Objednávku si obsluha pouze zaznamenala na pracovní list. Za toto porušení povinnosti i tohoto poskytovatele služeb čeká správní řízení. Stejným způsobem porušilo svou povinnost stanovenou zákonem o ochraně spotřebitele – nevydání objednávky na zakázkovou službu se všemi náležitostmi 15 kontrolovaných subjektů. V dalších dvou případech nebyl spotřebitel seznámen s cenou služby na zakázku. Jedním z nich byla provozovna čistírny a prádelny se sídlem v Praze, jejíž prodávající nesplnil v době kontroly povinnost informovat spotřebitele o ceně služeb, jako je čištění různých druhů oděvů, textilií, mandlování prádla, čištění peří apod. S cenou neseznámil spotřebitele prostřednictvím ceníku ani žádným jiným vhodným způsobem. Ve všech 17 případech bude kontrolovaným osobám uložena sankce ve správním řízení a provozovny poskytující služby na zakázku budou vzhledem k vysoké míře zjištění i nadále předmětem kontroly. Při tomto druhu služeb jsou poškozována práva spotřebitele především tím, že není-li služba poskytnuta ihned a zákazníkovi není vystaven a předán řádně vyplněný zakázkový list, dostává se v případě sporu o kvalitu, rozsah nebo ceny poskytnuté služby do důkazní nouze, což značně omezuje možnost spotřebitele domoci se svých nároků a práv.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

13.3.

Východočeské divadlo uvede premiéru Černé komedie

Angličan Peter Shaffer je světoznámým dramatikem, známým u nás především díky své hře a filmu Amadeus.

Společnost celý článek
31.5.

Středoškoláci putovali s pardubickým Cimrmanem

Vítězná dvojice Lucie Klímová a Dominik Müller z Gymnázia Mozartova získala zájezd do adventní Budapešti.

Společnost celý článek
19.1.

Pardubicko – Perníkové srdce Čech zahájilo veletrh v Brně křtem svého loga

Cílem je nejen to, aby se podoba loga postupně rozšířila do celé turistické oblasti, ale hlavně aby se zapsala do podvědomí turistů

Společnost celý článek
20.3.

Splněná dětská přání

Nadační fond Romane Čhave podporuje vzdělávání dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí.

Společnost celý článek
6.8.

Pardubicko: o prázdninách dětem nuda nehrozí

Tábory příměstské jsou určeny těm, kteří chtějí být přes noc doma s rodiči a zároveň touží zažít táborovou atmosféru.

Společnost celý článek
14.9.

Historická budova krajského úřadu se po rekonstrukci fasády rozsvítila

Z historické budovy Krajského úřadu Pardubického kraje mizí po třech měsících lešení a fasáda budovy znovu září. Nezbytné oživení barev je navíc doplněno o nasvětlení čela historické budovy z Komenského náměstí. Osvětlení je řízeno automaticky a reaguje na danou denní dobu.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting