Kdo chce med mít, tak si ho vždycky najde

24.6.

Kdo chce med mít, tak si ho vždycky najde

Po letošním studeném a mokrém jaru, kdy do květů pršelo a včelstva jsou poměrně slabá, se zdá, že snůška medu nemusí být tak velká, jak by si mnozí přáli. Podobné úvahy ale zaznívají téměř každoročně a vždy se na milovníky medu dostane. Ať tak či onak, s jistotou lze říci, že českého medu pro zákazníky může být dostatek. Samozřejmé je, že nabídka medů v tržní síti je bohatá, a zákazník má velkou možnost výběru. Může si pořídit med za různé ceny a může vybírat, jak se dozví z etiket, z medů původem stoprocentně z ČR, dokonce s uvedením konkrétního včelaře, z medů původem z jedné země EU, ale i z medů směsných, kde zpravidla najde sdělení, že je původem ze zemí EU a mimo EU. Záleží tedy na zákazníkovi, který výrobek si vybere. U jednodruhového medu se zákazník ihned z etikety dozví, ze které země pochází, kdežto u medů směsných se původ dá dohledat až u výrobce, nikoli přímo na etiketě, tak to umožňuje současná legislativa. Ta ukládá uvést původ, u jednodruhového tedy zemi původu, to je jednoduché, u směsného pak „stačí“ například, jak výše uvedeno „ze zemí EU a mimo EU“. U všech medů se pak může zákazník spolehnout, že všechny medy, ať původem z EU nebo ze třetích zemí, musí splnit podmínky zdravotní nezávadnosti. To znamená, že med uváděný v naší republice do oběhu nesmí obsahovat žádná rezidua veterinárních léčiv, zárodky moru včelího plodu ani žádné cizí příměsi, ani nesmí být přehřátý, tím by se zničila jeho hodnota. V uplynulých letech jsme takto řadu zásilek vrátili zpět dodavateli, šlo například o med z Kuby, z Číny apod. Je tedy na zákazníkovi, zda dá přednost ceně nebo kvalitě. Pokud jde o adresný český med, například přímo od včelaře, neudělá zákazník chybu. Však také český med je výborným vývozním artiklem a je žádán jak v zemích EU, tak i ve třetích zemích. Josef Duben, tiskový mluvčí Státní veterinární správy ČR

Další zprávy z kategorie "Společnost"

18.6.

Exkluzivní vysílací práva pro BUS TV

Agentura Dobrý den, která v České republice zastřešuje oblast rekordů a kuriozit, poskytla vysílací exkluzivitu právě společnosti BUS TV. „Rozhodli jsme se, zvolit nový formát vysílání, jehož prostřednictvím chceme zprostředkovat cestujícím městské hromadné dopravy v celé republice nejen nové české rekordy, ale i atmosféru festivalu, který se každoročně v Pelhřimově koná,“ říká Josef Vaněk, spolumajitel Agentury Dobrý den.

Společnost celý článek
14.3.

Vysokoškoláci Univerzity Pardubice se poohlédnou po budoucím zaměstnavateli na veletrhu pracovních příležitostí KONTAKT 2017

„Během dne jsme připravili v doprovodném programu několik interaktivních aktivit. Například konzultaci životopisu s odborníky, zkoušku pohovoru nanečisto v délce přibližně dvaceti minut, dva workshopy nebo speciální prezentace zúčastněných firem,“ doplňuje program dne Ivana Veselá a dodává, že veletrh je určen i pro studenty nižších ročníků. Ti se mohou informovat o odborných praxích a stážích nebo si domluvit téma diplomové práce.

Společnost celý článek
16.9.

Pardubičtí plavci se mohou těšit na příští sezonu

Padesátimetrový bazén, wellness část, v níž už je patrná prostorná vířivka či atypické sprchy.

Společnost celý článek
30.10.

Pěší zóna: k vidění je na pardubické radnici

Pardubáci mohou již nyní nahlédnout „pod pokličku“ připravovaných změn v plánované pěší zóně

Společnost celý článek
22.3.

Senátoři podpořili petici Stop spalovně v Rybitví

Senátoři se přiklonili k všeobecnému názoru, že se nejedná o modernizaci.

Společnost celý článek
26.8.

ZOO má na Facebooku přes 2 tisíce fandů

Zoo nabízí svým fanouškům na Facebooku krátké novinky z první ruky, videa a fotografie.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting