Ministři Bárta a Besser přijedou do Ústí tento pátek

9.3.

Ministři Bárta a Besser přijedou do Ústí tento pátek

Ministři Bárta a Besser přijedou do Ústí tento pátek

Ministři dopravy a kultury Vít Bárta a Jiří Besser přijali pozvání občanského sdružení Nádraží nedáme!, které již roky bojuje proti demolici historické nádražní budovy v Ústí nad Orlicí Petice proti likvidaci byla spuštěna 14. října 2008 a za dobu svého trvání ji podpořilo 16.781 občanů. 18. března.2010 na jednání Senátu PČR potvrdil tehdejší náměstek ministra dopravy Jaroslav Král, že budově demolice nehrozí. „Chceme pánům ministrům osobně poděkovat, protože bez nich by byla rekonstrukce staré dámy velmi nejistá," říká předseda občanského sdružení Nádraží nedáme! Martin Kadrman. Sdružení tak trápí poslední čtyři nevyjasněné otázky. Tou první je, zda Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nepodlehne tlaku stavebních firem a nebude prosazovat stavbu dalších objektů. „Věřím ve zdravý rozum, takže doufám, že SŽDC dokáže významnou část svých plošných potřeb uspokojit v rekonstruované současné budově. I když je budova památkově chráněná, nic nebrání tomu, aby prostory v přízemí měly potřebnou únosnost podlah a klimatizace zajistila bezproblémový provoz technologického zařízení. Potřebu stavby nového objektu je možno významně redukovat, případně zcela vyloučit,“ říká profesor Jiří Suchomel, předseda expertního týmu Nádraží nedáme! a současný proděkan Fakulty architektury Technické univerzity v Liberci. Druhou nejasnou otázkou je záležitost vlastnictví. „Již dva roky se snažíme přesvědčit Ministerstvo dopravy o bezplatném převodu budovy z majetku Českých drah na SŽDC. Je to ten nejlogičtější krok,“ říká Martin Kadrman. Třetí otázkou je termín realizace celé stavby koridoru. „Rekonstrukci potřebuje nejen nádražní budova, ale celý úsek z Chocně do Ústí. Věřím, že se stavbou se začne ještě letos. Budou tak konečně spokojeni milovníci památek, i občané, pro než je důležité čisté, dobře vybavené nádraží a pohodlná cesta z nádraží do města.“ uvedla Olga Sommerová. Poslední otázkou je využití budovy. Sdružení Nádraží nedáme! představilo první návrhy již před dvěma lety. Nově založená pracovní skupina pod vedením externího poradce ministra dopravy Marka Diana by měla dosáhnout realizace těchto i nově příchozích plánů. „Velmi si vážíme toho, že nás pan Dian k členství v pracovní skupině vyzval. Požádal mně o sdělení čtyř jmen, která budou vystupovat za ´naši´ stranu. Nyní jen čekáme na svolání prvního zasedání,“uzavírá Martin Kadrman.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

10.3.

Šance Pardubic po návštěvě Švýcarů vzrostly

Pardubický projekt se totiž ze zhruba 44 podaných dostal mezi pětici, které česká strana doporučila Švýcarsku k realizaci.

Společnost celý článek
4.2.

Pardubičtí studenti se učili po boku pracovníků banky

Vzdělávací projekt spojil na tři měsíce 10 studentů posledních ročníků z pardubických škol DELTA a EDUCA a 7 zaměstnanců Administrativního centra Vinice České spořitelny

Společnost celý článek
21.5.

Apatyka přivítala první hosty

Právě Pernštejnům totiž nová kavárna vděčí za svůj název.

Společnost celý článek
15.6.

Projděte se podél Haldy!

Kanál Halda náleží k významným historickým památkám pardubického kraje.

Společnost celý článek
10.9.

Křižovatka ve Starém Hradišti je průkopníkem

Kromě křižovatky samotné tu bylo přeloženo i nízké napětí, plynovod, telefonní kabely či veřejné osvětlení.

Společnost celý článek
26.3.

Odborníci ocenili kalendář

Mezi více než devadesáti soutěžícími se rozdělovaly ceny v deseti kategoriích a město Pardubice neodešlo s prázdnou.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting