Nejvíce letáků dostávají domácnosti na sídlištích

4.5.

Nejvíce letáků dostávají domácnosti na sídlištích

Nejvíce letáků dostávají domácnosti na sídlištích

Množství letáků, které dostávají domácnosti do schránek roste. Zatímco v roce 2000 to bylo 1,2 miliardy kusů, v roce 2003 to už byly téměř 3 miliardy. V průměru dostáváme 2 letáky denně, asi 15 kilogramů za rok. Samolepkou na schránce lze toto množství snížit v průměru na třetinu. V únoru a březnu letošního roku provedlo občanské sdružení Arnika se studenty Středního odborného učiliště obchodního Belgická z Prahy a několika dalšími dobrovolníky průzkum distribuce letáků do domácností. Tento průzkum si kladl za cíl zjistit, kolik letáků dostávají lidé do schránek, kolik tyto letáky váží a zda je dodržován zákon o reklamě. Celkem bylo vyhodnoceno 71 dotazníků. Tento počet byl rozdělen na 3 skupiny. První a druhou skupinu tvořily domácnosti (Praha a mimopražští), které nemají samolepku na schránkách, třetí skupinu domácnosti, které mají na schránce samolepku proti reklamě. Průzkum potvrdil výsledky průzkumu, který Arnika provedla již v roce 2003. Pokud na schránce není samolepka, dostáváme do ní denně jeden až dva letáky. Celkově to je kolem 15 kilogramů papíru za rok. Výsledky se značně lišily, lidé na sídlištích v Praze dostanou v průměru za rok skoro třikrát víc letáků, než lidé, kteří bydlí v rodinných domech. Bytové domy leží zhruba uprostřed. Hlavním důvodem, proč jsou čísla jenom přibližná, je v distribuci letáků. Devadesát procent dotázaných lidí z Prahy konstatuje porušování zákona o reklamě. Totiž to, že reklamní letáky nejsou dávány do schránek, ale mimo ně. Mimo Prahu je zákon porušován podstatně méně. Obchody mají ve smlouvách s distributory požadavek, aby tak činili. Současně však jsou cenově tlačeny dolů (v ČR jsou náklady na roznos letáků podle společnosti Česká distribuční asi 3 až 8krát nižší než je to běžné v Německu, Holandsku a dalších zemích). Průzkum potvrdil, že samolepka množství reklamy, kterou dostáváme do schránek, významně snižuje, minimálně na jednu třetinu. Občasné nerespektování samolepky uvedlo 6 lidí z 15. Součastně však 9 lidí z 12 uvedlo, že zákon o reklamě byl porušen tím, že reklama je do domů občas distribuována v balících (do schránky ji tedy nedostal nikdo). Arnika proto nabádá - braňte se samolepkou proti reklamě, je to ten nejjednodušší způsob, jak předcházet vzniku odpadů. Je dobré odpady recyklovat, předcházet jim je ale mnohem lepší. Prevencí se ušetří například asi třikrát víc energie než pouhou recyklací. Průzkum byl proveden v rámci projektu „Předcházej a recykluj“, který podpořil Magistrát hlavního města Prahy. Zdroj: Sdružení ARNIKA

Další zprávy z kategorie "Společnost"

5.2.

Zastoupení Pardubického kraje v Bruselu

Pardubický kraj bude mít své oficiální zastoupení v Bruselu. Rozhodla o tom Rada Pardubického kraje na svém 46. jednání.

Společnost celý článek
5.10.

Univerzita Pardubice pořádá ErasmusFest a ohlíží se za dvaceti lety evropského programu Erasmus pro studentské výměny, jehož je součástí

ErasmusFest se koná ve čtvrtek 5. října od 16 do 20 hodin před Dopravní fakultou Jana Pernera ve Studentské ulici.

Společnost celý článek
27.3.

Kříž na rozcestí Knířov a Vanice byl požehnán

Dílo neznámého lidového tvůrce bylo vybudováno na rozcestí lužské silnice roku 1818.

Společnost celý článek
11.8.

Hradecký hokej hledá strategického partnera

Klub HC VCES Hradec Králové má zpracovánu Globální strategii klubu do roku 2014.

Společnost celý článek
21.1.

Investice do zateplení se vyplácejí

Stavaři tepelně izolovali také střechy i podlahy a vyměnili okna.

Společnost celý článek
29.8.

1. září začne rekonstrukce ulice 17. listopadu

O tomto víkendu, v sobotu 30. a v neděli 31. srpna, budou silničáři dokončovat rekonstrukci křižovatek na této silnici. Budou pokládat živičný povrch na křižovatce ulic Teplého a Jana Palacha, v podjezdu na třídě 17. listopadu a na křižovatce ulic 17. listopadu, Palackého a třída Míru.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting