Nejvíce letáků dostávají domácnosti na sídlištích

4.5.

Nejvíce letáků dostávají domácnosti na sídlištích

Nejvíce letáků dostávají domácnosti na sídlištích

Množství letáků, které dostávají domácnosti do schránek roste. Zatímco v roce 2000 to bylo 1,2 miliardy kusů, v roce 2003 to už byly téměř 3 miliardy. V průměru dostáváme 2 letáky denně, asi 15 kilogramů za rok. Samolepkou na schránce lze toto množství snížit v průměru na třetinu. V únoru a březnu letošního roku provedlo občanské sdružení Arnika se studenty Středního odborného učiliště obchodního Belgická z Prahy a několika dalšími dobrovolníky průzkum distribuce letáků do domácností. Tento průzkum si kladl za cíl zjistit, kolik letáků dostávají lidé do schránek, kolik tyto letáky váží a zda je dodržován zákon o reklamě. Celkem bylo vyhodnoceno 71 dotazníků. Tento počet byl rozdělen na 3 skupiny. První a druhou skupinu tvořily domácnosti (Praha a mimopražští), které nemají samolepku na schránkách, třetí skupinu domácnosti, které mají na schránce samolepku proti reklamě. Průzkum potvrdil výsledky průzkumu, který Arnika provedla již v roce 2003. Pokud na schránce není samolepka, dostáváme do ní denně jeden až dva letáky. Celkově to je kolem 15 kilogramů papíru za rok. Výsledky se značně lišily, lidé na sídlištích v Praze dostanou v průměru za rok skoro třikrát víc letáků, než lidé, kteří bydlí v rodinných domech. Bytové domy leží zhruba uprostřed. Hlavním důvodem, proč jsou čísla jenom přibližná, je v distribuci letáků. Devadesát procent dotázaných lidí z Prahy konstatuje porušování zákona o reklamě. Totiž to, že reklamní letáky nejsou dávány do schránek, ale mimo ně. Mimo Prahu je zákon porušován podstatně méně. Obchody mají ve smlouvách s distributory požadavek, aby tak činili. Současně však jsou cenově tlačeny dolů (v ČR jsou náklady na roznos letáků podle společnosti Česká distribuční asi 3 až 8krát nižší než je to běžné v Německu, Holandsku a dalších zemích). Průzkum potvrdil, že samolepka množství reklamy, kterou dostáváme do schránek, významně snižuje, minimálně na jednu třetinu. Občasné nerespektování samolepky uvedlo 6 lidí z 15. Součastně však 9 lidí z 12 uvedlo, že zákon o reklamě byl porušen tím, že reklama je do domů občas distribuována v balících (do schránky ji tedy nedostal nikdo). Arnika proto nabádá - braňte se samolepkou proti reklamě, je to ten nejjednodušší způsob, jak předcházet vzniku odpadů. Je dobré odpady recyklovat, předcházet jim je ale mnohem lepší. Prevencí se ušetří například asi třikrát víc energie než pouhou recyklací. Průzkum byl proveden v rámci projektu „Předcházej a recykluj“, který podpořil Magistrát hlavního města Prahy. Zdroj: Sdružení ARNIKA

Další zprávy z kategorie "Společnost"

20.1.

Lucie Bílá hledá pěveckého partnera na východě Čech

Chlapecký sbor Boni Pueri z Hradce Králové čítá 200 členů a absolvoval dosud více jak 2500 koncertů po celém světě.

Společnost celý článek
21.8.

Hradec Králové má nový generel sportovišť

Analýza, kterou zpracovala společnost Sportovní projekty například potvrdila nutnost výstavby venkovního koupaliště.

Společnost celý článek
24.10.

Pardubice a Hradec na společné večeři

Restaurace v Hradišti na Písku bude ve středu 24. října vpodvečer hostit představitele obou východočeských krajů.

Společnost celý článek
23.4.

Andrlův Chlum: jen Nejtvrdší hasič přežívá!

Vlastní trať je dimenzována vždy pouze pro jednoho soutěžícího, takže ti budou startovat postupně v pětiminutových intervalech.

Společnost celý článek
17.9.

Týden pro duševní zdraví začíná 22. září

Již devatenáctý ročník osvětové akce Týden pro duševní zdraví začíná v pondělí 22. září 2014. Týden pořádá organizace Péče o duševní zdraví, kterou v roce 1995 založili pracovníci psychiatrického oddělení pardubické nemocnice za účelem sociální pomoci vážně duševně nemocným lidem.

Společnost celý článek
2.5.

Letohrad opět nejlepší v Pardubickém kraji

Během pěti let se Letohrad umístil již podruhé na 1. místě v Pardubickém kraji v soutěži třídění odpadů.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting