Některé obchody už přijímají zpět dárky

30.12.

Některé obchody už přijímají zpět dárky

Spotřebitelé se již nyní obracejí na Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) s dotazy, co dělat s dárky, které se sešly pod vánočním stromečkem dvakrát a nebo svého majitele nepotěšily. Podle některých prodejců lze už nyní zboží vrátit zpět do obchodu. Zákazníci si mohou vybrat jiné věci a nebo dostanou zpět peníze. Protože prodávající jednají nad rámec svých povinností, mohou si pro vracení či výměnu nepovedených vánočních dárků stanovit vlastní podmínky, které je nutné respektovat. Může to být přítomnost originálního obalu, nebo krabice, nejčastěji to ale bývá lhůta, do kdy jsou obchodníci k tomuto vstřícnému kroku ochotni. Některé obchody umožňují vrátit věci do poloviny, nebo konce měsíce ledna. Vždy se ale spotřebitelé musejí prokázat dokladem o zakoupeném zboží a musejí vracet věci, které nejsou nijak poškozeny. Zákazníci by se proto měli nyní informovat přímo v prodejně, zda a za jakých podmínek jsou přijímány dárky zpět. „Situace je jiná u internetových obchodů, katalogových nákupů a teleshopingu, kde ze zákona lze zboží vrátit do 14 dnů od jeho obdržení a to i bez udání důvodů,“ upozorňuje Jan Mišurec z SOS. Internetoví a obvykle ani ostatní obchodníci ale nepřijímají zpět DVD, CD, počítačové hry a podobné dárky, u nichž byl porušen originální obal. V mnoha kamenných obchodech nelze také vrátit kosmetiku, potraviny, knihy a spodní prádlo, což u internetových obchodů je ze zákona možné, “ dodává Mišurec. V případě uplatnění reklamací u dárků, u kterých se projevila vada, se musejí spotřebitelé prokázat paragonem a nebo výpisem z bankovního účtu, případně dodacím listem. V rámci reklamace musí být sepsán reklamační protokol a jednu kopii musí obdržet zákazník. Na nové spotřební zboží se vztahuje 2 letá záruční doba, po tuto dobu je nutné doklady o nabití zboží uchovávat. Prodejci mají na vyřízení reklamace 30 dnů, pokud se obchodník se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Nedodrží-li prodávající 30 dní na vyřízení reklamace, má spotřebitel právo požadovat odstoupení od smlouvy a vrácení peněz nebo právo na výměnu za nové zboží. Ivana Picková, tisková mluvčí SOS

Další zprávy z kategorie "Společnost"

26.5.

Na Den dětí a hračku století zvou do muzea v Poličce

Bránu do světa dětských her otevírá hračka. Svět hraček je zvláštní říší, kde si děti mohou postavit svůj vlastní svět. A tomuto světu již několik desetiletí vévodí stavebnice LEGO, která je současně označována „hračkou století“.

Společnost celý článek
23.5.

Na Pardubáky čeká odměna za sběr nebezpečného odpadu

Mezi nebezpečný odpad patří například různé chemikálie, oleje, barvy, autobaterie, ale také hnojiva či provozní kapaliny z automobilů.

Společnost celý článek
28.4.

Dva finalisté jsou z Pardubického kraje

Prestižní soutěž Evropské komise o excelentní turistickou destinaci EDEN opět vstupuje do svého finále.

Společnost celý článek
21.11.

Pardubický kraj podpořil gastronomickou učebnu

Peníze poslala do soukromé školy Evropská unie. Velkou pomoc se získáním dotace poskytl i Pardubický kraj.

Společnost celý článek
3.5.

Svitavský Majáles podruhé

Druhý novodobý svitavský Majáles se bude konat v pátek 4. května. Dopolední program odstartuje již v 10 hodin.

Společnost celý článek
5.2.

Galerie Univerzity Pardubice představí scénografku Renatu Hans

Málokdo z nás má ale možnost se běžně setkat s výtvarnou prací, která této realizaci předchází. Jsou to někdy stovky kreseb a návrhů, které potom kamsi zmizí a v lepším případě skončí v divadelním archivu.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting