Některé obchody už přijímají zpět dárky

30.12.

Některé obchody už přijímají zpět dárky

Spotřebitelé se již nyní obracejí na Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) s dotazy, co dělat s dárky, které se sešly pod vánočním stromečkem dvakrát a nebo svého majitele nepotěšily. Podle některých prodejců lze už nyní zboží vrátit zpět do obchodu. Zákazníci si mohou vybrat jiné věci a nebo dostanou zpět peníze. Protože prodávající jednají nad rámec svých povinností, mohou si pro vracení či výměnu nepovedených vánočních dárků stanovit vlastní podmínky, které je nutné respektovat. Může to být přítomnost originálního obalu, nebo krabice, nejčastěji to ale bývá lhůta, do kdy jsou obchodníci k tomuto vstřícnému kroku ochotni. Některé obchody umožňují vrátit věci do poloviny, nebo konce měsíce ledna. Vždy se ale spotřebitelé musejí prokázat dokladem o zakoupeném zboží a musejí vracet věci, které nejsou nijak poškozeny. Zákazníci by se proto měli nyní informovat přímo v prodejně, zda a za jakých podmínek jsou přijímány dárky zpět. „Situace je jiná u internetových obchodů, katalogových nákupů a teleshopingu, kde ze zákona lze zboží vrátit do 14 dnů od jeho obdržení a to i bez udání důvodů,“ upozorňuje Jan Mišurec z SOS. Internetoví a obvykle ani ostatní obchodníci ale nepřijímají zpět DVD, CD, počítačové hry a podobné dárky, u nichž byl porušen originální obal. V mnoha kamenných obchodech nelze také vrátit kosmetiku, potraviny, knihy a spodní prádlo, což u internetových obchodů je ze zákona možné, “ dodává Mišurec. V případě uplatnění reklamací u dárků, u kterých se projevila vada, se musejí spotřebitelé prokázat paragonem a nebo výpisem z bankovního účtu, případně dodacím listem. V rámci reklamace musí být sepsán reklamační protokol a jednu kopii musí obdržet zákazník. Na nové spotřební zboží se vztahuje 2 letá záruční doba, po tuto dobu je nutné doklady o nabití zboží uchovávat. Prodejci mají na vyřízení reklamace 30 dnů, pokud se obchodník se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Nedodrží-li prodávající 30 dní na vyřízení reklamace, má spotřebitel právo požadovat odstoupení od smlouvy a vrácení peněz nebo právo na výměnu za nové zboží. Ivana Picková, tisková mluvčí SOS

Další zprávy z kategorie "Společnost"

3.2.

Změny v termínech projektů: Tyršovy sady, zámek v Pardubicích i liberecká Střelnice

1. února, reálné je však dubnové datum. „Město čeká na vyjádření Úřadu pro ochranu pro hospodářské soutěže k veřejné zakázce na dodavatele stavby. Nemůže tedy podepsat smlouvu s vítězným dodavatelem, což projekt zdrželo,“ vysvětlil ředitel Úřadu Regionální rady Zdeněk Vašák.

Společnost celý článek
8.12.

Vrcholí oslavy 100. výročí pardubického divadla

Ve foyer bude zahájena vzpomínková výstava, která slovně i obrazově přiblíží jednotlivé etapy Východočeského divadla,

Společnost celý článek
18.6.

Na výstavu o Pernštejnech zamiřte na zámek do Pardubic

Pardubická výstava se chystá vyzdvihnout význam Pernštejnů zejména pro Pardubice.

Společnost celý článek
8.6.

Absolutní vítěz jezdil ve žlutém dresu se znakem kraje

Zajímavý byl závěrečný ceremoniál, kdy vítězové vypouštěli holubice míru.

Společnost celý článek
10.3.

Začínají nominace pro cenu Duhové křídlo!

Vítězi jednotlivých kategorií Duhového křídlo v loňském roce se staly spoluzakladatelka a dlouholetá ředitelka Střediska rané péče v Pardubicích Blanka Brandová, dobrovolnice a filantropka Hana Hromádková a Domov pod hradem Žampach. Zvláštní cenu obdržela Ladislava Morkesová z Krajské organizace Svazu postižených civilizačními chorobami.

Společnost celý článek
3.8.

Pokal se. A ona mu odpustila

Platební kartu vytáhl ze skříně a čtyřčíslí PIN-kódu našel v dokumentech přítelkynina peněžního ústavu.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting