Některé obchody už přijímají zpět dárky

30.12.

Některé obchody už přijímají zpět dárky

Spotřebitelé se již nyní obracejí na Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) s dotazy, co dělat s dárky, které se sešly pod vánočním stromečkem dvakrát a nebo svého majitele nepotěšily. Podle některých prodejců lze už nyní zboží vrátit zpět do obchodu. Zákazníci si mohou vybrat jiné věci a nebo dostanou zpět peníze. Protože prodávající jednají nad rámec svých povinností, mohou si pro vracení či výměnu nepovedených vánočních dárků stanovit vlastní podmínky, které je nutné respektovat. Může to být přítomnost originálního obalu, nebo krabice, nejčastěji to ale bývá lhůta, do kdy jsou obchodníci k tomuto vstřícnému kroku ochotni. Některé obchody umožňují vrátit věci do poloviny, nebo konce měsíce ledna. Vždy se ale spotřebitelé musejí prokázat dokladem o zakoupeném zboží a musejí vracet věci, které nejsou nijak poškozeny. Zákazníci by se proto měli nyní informovat přímo v prodejně, zda a za jakých podmínek jsou přijímány dárky zpět. „Situace je jiná u internetových obchodů, katalogových nákupů a teleshopingu, kde ze zákona lze zboží vrátit do 14 dnů od jeho obdržení a to i bez udání důvodů,“ upozorňuje Jan Mišurec z SOS. Internetoví a obvykle ani ostatní obchodníci ale nepřijímají zpět DVD, CD, počítačové hry a podobné dárky, u nichž byl porušen originální obal. V mnoha kamenných obchodech nelze také vrátit kosmetiku, potraviny, knihy a spodní prádlo, což u internetových obchodů je ze zákona možné, “ dodává Mišurec. V případě uplatnění reklamací u dárků, u kterých se projevila vada, se musejí spotřebitelé prokázat paragonem a nebo výpisem z bankovního účtu, případně dodacím listem. V rámci reklamace musí být sepsán reklamační protokol a jednu kopii musí obdržet zákazník. Na nové spotřební zboží se vztahuje 2 letá záruční doba, po tuto dobu je nutné doklady o nabití zboží uchovávat. Prodejci mají na vyřízení reklamace 30 dnů, pokud se obchodník se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Nedodrží-li prodávající 30 dní na vyřízení reklamace, má spotřebitel právo požadovat odstoupení od smlouvy a vrácení peněz nebo právo na výměnu za nové zboží. Ivana Picková, tisková mluvčí SOS

Další zprávy z kategorie "Společnost"

18.12.

Máme středisko, které by nám i Krkonoše mohly závidět

Lyžaři se mohou těšit kromě velmi kvalitního zázemí také z nejprudší sjezdovky v republice.

Společnost celý článek
15.3.

Ministři Bárta a Besser navštívili Ústí

Cílem průzkumu bude zjištění stavebního stavu budovy.

Společnost celý článek
15.12.

Rybitevská spalovna je ve skluzu

Původní termín už je pasé. Spalovnu stihneme zprovoznit nejdříve v roce 2011.

Společnost celý článek
27.4.

Česku hrozí sucho s nebezpečím požárů

Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) zveřejnil výstražnou informaci týkající se sucha s nebezpečím požárů.

Společnost celý článek
27.1.

Jana Pernicová ocenila účastníky Logické olympiády

V letošním roce se do soutěže zaregistroval historicky nejvyšší počet soutěžících.

Společnost celý článek
12.9.

Den bez aut 2007

K akci se může přihlásit kdokoliv, komu není negativní vliv dopravy na životní prostředí a zdraví lidí lhostejný.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting