Některé obchody už přijímají zpět dárky

30.12.

Některé obchody už přijímají zpět dárky

Spotřebitelé se již nyní obracejí na Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) s dotazy, co dělat s dárky, které se sešly pod vánočním stromečkem dvakrát a nebo svého majitele nepotěšily. Podle některých prodejců lze už nyní zboží vrátit zpět do obchodu. Zákazníci si mohou vybrat jiné věci a nebo dostanou zpět peníze. Protože prodávající jednají nad rámec svých povinností, mohou si pro vracení či výměnu nepovedených vánočních dárků stanovit vlastní podmínky, které je nutné respektovat. Může to být přítomnost originálního obalu, nebo krabice, nejčastěji to ale bývá lhůta, do kdy jsou obchodníci k tomuto vstřícnému kroku ochotni. Některé obchody umožňují vrátit věci do poloviny, nebo konce měsíce ledna. Vždy se ale spotřebitelé musejí prokázat dokladem o zakoupeném zboží a musejí vracet věci, které nejsou nijak poškozeny. Zákazníci by se proto měli nyní informovat přímo v prodejně, zda a za jakých podmínek jsou přijímány dárky zpět. „Situace je jiná u internetových obchodů, katalogových nákupů a teleshopingu, kde ze zákona lze zboží vrátit do 14 dnů od jeho obdržení a to i bez udání důvodů,“ upozorňuje Jan Mišurec z SOS. Internetoví a obvykle ani ostatní obchodníci ale nepřijímají zpět DVD, CD, počítačové hry a podobné dárky, u nichž byl porušen originální obal. V mnoha kamenných obchodech nelze také vrátit kosmetiku, potraviny, knihy a spodní prádlo, což u internetových obchodů je ze zákona možné, “ dodává Mišurec. V případě uplatnění reklamací u dárků, u kterých se projevila vada, se musejí spotřebitelé prokázat paragonem a nebo výpisem z bankovního účtu, případně dodacím listem. V rámci reklamace musí být sepsán reklamační protokol a jednu kopii musí obdržet zákazník. Na nové spotřební zboží se vztahuje 2 letá záruční doba, po tuto dobu je nutné doklady o nabití zboží uchovávat. Prodejci mají na vyřízení reklamace 30 dnů, pokud se obchodník se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Nedodrží-li prodávající 30 dní na vyřízení reklamace, má spotřebitel právo požadovat odstoupení od smlouvy a vrácení peněz nebo právo na výměnu za nové zboží. Ivana Picková, tisková mluvčí SOS

Další zprávy z kategorie "Společnost"

23.6.

Díky podpoře českých dárců se podařilo v Gambii během června 2015 předat dalších 758 kol. Pro rok 2015 se tak sbírka kol dočasně uzavírá.

V současné době se podařilo zajistit kola pro další dvě nakládky (podzim 2015 i jaro 2016)" řekl ředitel společnosti Kola pro Afriku při příležitosti už páté slavnostní předávky kol, která se uskutečnila 15.6. v gambijském Gunjuru.

Společnost celý článek
23.2.

Messierův měsíc na pardubické hvězdárně

Na měsíc březen k této příležitosti připravila pardubická hvězdárna mimořádné pozorování.

Společnost celý článek
6.6.

O titul Vesnice roku bojuje v kraji 27 obcí

Porota hodnotí přihlášené obce v oblastech, jako je společenský život, aktivity občanů, podnikání, přírodní prvky a zeleň v obci, péče o stavební fond a obraz vesnice, občanská vybavenost, péče o veřejná prostranství, péče o krajinu a další. Cílem celé soutěže je povzbudit obyvatele obcí, aby se aktivně účastnili na rozvoji svého domova, ale i upozornit veřejnost na význam venkova.

Společnost celý článek
2.4.

Ambulance léčby bolesti je bezpečným prostředím pro nemocné

Ambulanci navštěvují lidé s nejtěžšími nemocemi, například s rakovinou. Ale nejen ti. Většinou se jedná o pacienty s degenerativním onemocněním pohybového systému a o pacienty s poškozením nervového systému při chronických nemocech.

Společnost celý článek
19.5.

Aviatická pouť - poštovní známka a dopisnice

Přepážka na letišti bude otevřena v sobotu od 9.00 do 18.00 a v neděli od 9.00 do 17.00 hodin.

Společnost celý článek
5.3.

Centrum pro oběti domácího násilí

Intervenční centrum pro oběti domácího násilí pro Pardubický kraj zřídilo a provozuje občanské sdružení SKP-CENTRUM.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting