Průzkum ukázal spojenost

13.11.

Průzkum ukázal spojenost

Průzkum spokojenosti klientů pardubického magistrátu, který letos na jaře v rámci svého studia prováděli studenti Fakulty ekonomicko-správní Univerzity Pardubice, ukázal, že klienti jsou s prací úřadu spokojeni. Přesto chce magistrát výsledky využít k dalšímu zlepšení svého servisu.

„Marketingový průzkum prováděli studenti v dubnu a květnu na pěti pracovištích magistrátu. Oslovili na nich 262 respondentů s cílem zjistit, jak jsou občané spokojeni se službami úřadů města, tedy s tím jak své záležitosti vyřídili, jak rychle byli odbaveni, jaká byla úroveň znalostí a komunikace úředníků a podobně. Po vyhodnocení mohu říci, že většina dotazovaných odcházela z úřadů spokojena,“ řekla Kateřina Kantorová z Ústavu podnikové ekonomiky a managementu, Fakulty ekonomicko-správní na Univerzitě Pardubice, která toto marketingové šetření zaštiťovala.


Téměř polovinu (49 procent) respondentů oslovili studenti v budovách na náměstí Republiky, kde lidé žádají například o vydání osobních dokladů a ve Štrossově ulici, kde sídlí například stavební úřad a odbor životního prostředí. Další klienty „zpovídali“ v sídle registru vozidel v Černé za Bory, na živnostenském úřadě v Gorkého ulici, v budově U divadla a na Pernštýnském náměstí. Zhruba tři čtvrtiny dotázaných se v magistrátních budovách orientovaly bez problémů, pětina měla problém s vyhledáním příslušného pracoviště.


Většina klientů ale odcházela z navštívených úřadů spokojena. Téměř 80 procent vyřídilo svou záležitost při první návštěvě, 21 procent se jich muselo na úřad ve stejné záležitosti ještě vrátit. Drtivá většina respondentů (92 procent) nestrávila na úřadu více než 30 minut, 48 procent lidí bylo odbaveno do deseti minut. Přitom pouze 23 procent návštěvníků využila možnosti objednat se na úřad prostřednictvím internetu. Lidé také vesměs pozitivně vnímali i profesionalitu úředníků (94 procenta dotázaných) i jejich ochotu a komunikaci s klientem.


Z průzkumu také vyplynulo, že lidé se na úřady dopravují nejčastěji automobilem nebo městskou hromadnou dopravou. Jsou spokojeni s umístěním úřadů, uvítali by však více parkovacích míst a stojanů na kola.


„Jsem rád, že to pro nás celkově dopadlo pozitivně. Hodnotící zpráva přesto poukazuje i na jisté nedostatky. Některé jsme v době po sociologickém šetření už vyřešili, například orientační a navigační systém v budově ve Štrossově ulici. Patrné je také, že bychom se měli zlepšit v elektronické komunikaci s klienty, tedy zejména prostřednictvím internetových stránek a facebookového profilu,“ řekl tajemník magistrátu Michal Zitko. Průzkum totiž ukázal, že 57 procent dotazovaných si zjišťuje před cestou na úřad potřebné informace na internetu, tedy i na webu města.


Marketingový průzkum byl aktivitou Fakulty ekonomicko-správní na Univerzitě Pardubice, která jeho výsledky dala městu v minulých dnech k dispozici bezplatně. Probíhal bez toho, aby o něm byli úředníci či politici informováni předem, věděl o něm pouze tajemník magistrátu, kterého fakulta oslovila.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

16.10.

Radní vyšli vstříc středním školám

Radní Pardubického kraje projednali na svém 60. řádném jednání celkem 29 požadavků středních škol.

Společnost celý článek
20.7.

Počet legálně zaměstnaných cizinců překročil 200 tisíc

. Za letošní první pololetí přišlo do Česka legálně pracovat dalších zhruba 24.300 cizinců.

Společnost celý článek
23.3.

Chrudim propojí vinařství s Muzeem barokních soch

Letošní turistickou sezónu v nedávno otevřeném Muzeu barokních soch zahájí netradiční akce.

Společnost celý článek
3.8.

Pokal se. A ona mu odpustila

Platební kartu vytáhl ze skříně a čtyřčíslí PIN-kódu našel v dokumentech přítelkynina peněžního ústavu.

Společnost celý článek
8.7.

Pardubické sloupy veřejného osvětlení budou sloužit integrovanému záchrannému systému

V okamžiku vzniku kritické situace zavolá občan z pevné nebo mobilní telefonní linky na linku tísňového volání 112, jejímž prostřednictvím se lze dovolat pomoci hasičů,policie či zdravotnické záchranné služby. Operátor občana navede na číslo sloupu a podle digitální mapy přesně určí polohu místa.

Společnost celý článek
8.1.

Radní zastupitelům doporučili odvolat náměstka Drymla

Radní tak reagovali na osobní selhání stávajícího vicehejtmana a s tím související kauzu.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting