Statistika v počtu mrtvých a zraněných cyklistů je nepříjemná

11.4.

Statistika v počtu mrtvých a zraněných cyklistů je nepříjemná

Statistika v počtu mrtvých a zraněných cyklistů je nepříjemná

Shrneme-li letošní tragické nehody od počátku roku 2012 do dnešního rána statistiky ukazují: 3 mrtvé cyklisty, 2 motorkáře, 2 spolujezdce osobních vozidel, 2 řidiče osobních automobilů + 1 řidiče nákladního vozidla. Alarmující je, že nám na silnicích umírají cyklisté. Čím to je? Proč právě cyklisté? V našem kraji je vybudováno mnoho cyklistických stezek, jízdní kolo je poměrně častým dopravním prostředkem, který na silnicích potkáváme, řidiči mohou být na přítomnost cyklistů v dopravě zvyklí, ale přes to už od začátku roku zemřeli v Pardubickém kraji 3 cyklisté a dalších 8 jich bylo těžce zraněno. Statistika jasně potvrzuje, že cyklisté v letošním roce mají v počtu úmrtí na silnicích v našem kraji bohužel poměrně silné zastoupení. Nedá se říct, že by za to mohli cyklisté, nebo řidiči. Některé dopravní nehody nejsou ještě ukončené, ale situace je bohužel taková a čísla hovoří jasně. Jak přispět k tomu, aby se tato čísla dále nezvyšovala? RADY PRO CYKLISTY: V dnešní době je na trhu spousta zboží, které napomáhá nejen cyklistům, ale i chodcům, jak být viděn. I naši policisté se nemalou měrou podíleli na preventivních kampaních, při kterých cyklistům i chodcům rozdávali reflexní pásky. Pořízení těchto materiálů není vůbec nákladné v porovnání s možnou záchranou vlastního života. Velké procento jak si při střetu s vozidlem zachránit život zastupuje i užití bezpečnostní přilby. Cyklisté si musí uvědomit, že při střetu s automobilem ve vysoké rychlosti mají minimální šanci na přežití a že někdy svým neuváženým počínáním na silnici dostávají do krizových okamžiků nejen sebe, ale i samotné řidiče a ostatní účastníky silničního provozu. Každý, kdo nasedne na jízdní kolo, musí být maximálně opatrný a musí počítat s tím, že i sebezkušenější řidič nemusí včas zareagovat na nepředvídatelný manévr, který cyklista provede. O tom, že se dopravní policisté v letošním roce na cyklisty zaměřili svědčí i skutečnost, že od 1. 1. 2012 do včerejšího dne udělili blokové pokuty za přestupková jednání 85 cyklistům, zatímco za stejné období loni to bylo pouhých 33 pokut. RADY PRO ŘIDIČE: Jaká jsou pravidla jízdy nejen při míjení a objíždění cyklisty pro řidiče? Řidič musí předvídat, jezdí vpravo, při pravém okraji vozovky, je-li před ním cyklista, dává znamení o změně směru jízdy vlevo, cyklistu objíždí v dostatečné vzdálenosti, po jeho objetí dává znamení o zařazení zpět k pravému okraji vozovky a ve zpětném zrcátku by se měl přesvědčit, že cyklistu nijak předjížděcím manévrem neohrozil. Může nastat i okamžik, kdy řidič začne předjíždět vozidlo jedoucí před ním, na předjetí mu nestačí vzdálenost, na kterou má rozhled a na poslední okamžik v jízdě protisměru se ve tmě objeví cyklista. Při předjíždění se řidič nesmí soustředit pouze na to, že v protisměru nejede žádný jiný automobil, ale musí počítat s tím, že tam může být právě chodec, neosvětlený cyklista, nebo že mu do dráhy vběhne zvěř. Zabránit jakémukoliv střetu, či sjetí mimo komunikaci je v daný okamžik komplikované a právě takové vteřiny končí tragicky. CO Z TOHO PLYNE? Jezděme opatrně, ohleduplně a takovou rychlostí, abychom stačili včas zareagovat na nepředvídatelnou situaci. Pravidla silničního provozu platí pro řidiče i pro cyklisty. Cyklisté by měli užít nejen bezpečnostní přilbu, ale i reflexní prvky, maximálně využívat cyklistické stezky, popř. osvětlené komunikace, a musí si uvědomit, že řidič mnohdy není schopen na místě během vteřiny zastavit vozidlo. Řidič není všemocný a případnou chybu cyklisty, který mu vjede pod kola, bude mít i při sebevětší opatrnosti před očima celý život.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

26.5.

Edit my dreams, cut and piece my memories...

Osobní fotografie, útržky deníků, nalezené předměty vypovídají něco o minulosti, vzpomínkách a zapomenutých událostech.

Společnost celý článek
31.1.

Děti učí své rodiče třídit a recyklovat baterie

„Sběrovou kampaň v úvodu školního roku vyhlašujeme pravidelně. Letos získala nejaktivnější škola v každém kraji odměnu 2 000 bodů na svůj účet v programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět. Podle množství vybraných baterií je vidět, že dětem se daří zapojit do třídění i další členy rodiny, a to je skvělé,“ říká Petr Kratochvíl, ředitel společnosti Ecobat, která je spoluvyhlašovatelem kampaně a zajišťuje recyklaci a ekologickou likvidaci baterií.

Společnost celý článek
1.7.

Kraje si prosadily zimní údržbu na jedničkách pro své organizace

V současné době kraje mohou převzít pravomoci za údržbu silnic I. třídy, ale pouze jako celek, což znamená, že by museli zabezpečovat údržbu ve stejném rozsahu jako na silnicích II. a III. tříd, které mají ve svém vlastnictví.

Společnost celý článek
16.10.

Amalthea podporuje pěstouny už deset let

Prvořadým úkolem je podle Šotoly vznik sítě služeb, která bude zajišťovat péči už v rodinách, případně u pěstounů na přechodnou dobu či dlouhodobých pěstounů. V kraji v současnosti funguje 23 dětských domovů, kojeneckých ústavů a dalších zařízení péče o ohrožené děti. Žije v nich téměř 500 dětí.

Společnost celý článek
7.12.

K hraničnímu přechodu Olešnice povede opravená silnice

Řidiči budou mít po modernizaci vozovky jízdu do Polska pohodlnější a bezpečnější.

Společnost celý článek
31.7.

Krajská záchranná služba se sjednotila

K 1. červenci došlo ke sloučení Oblastního střediska Záchranné zdravotnické služby Svitavy se ZZS Pardubického kraje.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting