Uplynulá zima stála Pardubice přes 18 milionů

12.4.

Uplynulá zima stála Pardubice přes 18 milionů

Uplynulá zima stála Pardubice přes 18 milionů

Údržba komunikací během uplynulé zimy „ukousla“ z pardubického rozpočtu 18,4 milionu korun. Je to zhruba o sedm milionů méně, než město zaplatilo za úklid komunikací během předešlé zimy, která se však vyznačovala nadprůměrnými sněhovými srážkami. Ve srovnání se zimou 2009/2010 také výrazně ubylo lidí, obracejících se na radnici s požadavkem na náhradu škody, která jim vznikla například pádem na kluzkých chodnících. Zimní počasí zaměstnávalo správce komunikací již od konce loňského listopadu. Také účet za poslední dva měsíce roku 2010, přesahující 10 milionů korun, je vyšší, než náklady na zimní údržbu silnic a chodníků za první čtvrtletí letošního roku. „Na zimní údržbě města se podílelo přes 80 zaměstnanců služeb. Od listopadu do března najela technika při pluhování a posypu vozovek 15.098  kilometrů a na ošetření chodníků 9988 kilometrů. Na  ručním posypu odpracovali naši lidé 6774 hodin. Za uvedené období jsme spotřebovali 1779 tun soli a 160 tun posypového písku,“ přiblížila řečí čísel činnost Služeb města Pardubic mluvčí společnosti Světlana Pozníková.   Loni na podzim město upravilo plán zimní údržby tak, aby více odpovídal potřebám jeho obyvatel. Namísto 106 kilometrů chodníků jich služby v zimě udržovaly 175 kilometrů, nově byl do plánu zařazen například úklid před zdravotnickými či sociálními zařízeními či vymezeny prostory pro úklid před školami. „Osvědčil se nám systém kružnicového zásahu mechanizmů, který minimalizuje přejezdové kilometry a plně využívá nasazení techniky,“ dodala mluvčí.   Již během zimy se na pardubický magistrát obraceli se žádostí o náhradu škody lidé, kteří se při pádu na náledí zranili, nebo jim vznikla jiná škoda. „Zatím je to 15 případů, ale na uplatnění nároku mají dva roky. Za minulou zimu 2009/2010 evidujeme 125 žádostí, ale stále ještě přicházejí nové,“ řekla Jitka Bobková z ekonomického odboru magistrátu. Od počátku platnosti takzvaného chodníkového zákona (od minulé zimy) pojišťovna uzavřela zhruba 70 pardubických případů a vyplatila poškozeným téměř 1,3 miliony korun. Spoluúčast města činila  necelých 70 tisíc korun.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

30.11.

Kamion skončil v lese, další dvě auta se srazila v Zámrsku

Na místo byl přivolán pracovník životního prostředí. Uvnitř kamionu byla lepenka. Náklad se částečně vysypal. Majitel kamion si sám kontaktoval speciální vyprošťovací vozidlo firmy Vápeník. Hasiči se po odstranění následků nehody vrátili zpět na stanici.

Společnost celý článek
29.8.

Akce „Kulový blesk“: přestěhováno!

Pardubické občanské sdružení SKP-CENTRUM využilo prázdniny ke vzájemnému přestěhování zhruba poloviny provozů.

Společnost celý článek
25.5.

Pilotní přijímačky nastartovaly kvalitativní změny

Velmi dobře se organizace zhostila i firma SCIO, nebyly zaznamenány žádné závažnější problémy.

Společnost celý článek
30.8.

Slavnostní vernisáž v Senátu - Martinů obrázky kreslící

Výstava ve výjimečných prostorách se koná díky záštitě senátora Radko Martínka. Ten nejenže umožnil realizaci této pro naše město výjimečné výstavy, ale zároveň osobně provedl delegaci z Poličky v den vernisáže po budově Senátu.

Společnost celý článek
3.11.

REVOLUTION TRAIN se blíží – protidrogový program oceněný v ČR i v Německu přijíždí do Hradce

Celkem už se vlak objevil na více než 50 nádražích. Kdekoliv zastavil, představitelé měst si akci stejně jako děti a pedagogové pochvalovali.

Společnost celý článek
26.9.

Nejtransparentnější volební kampaň vede koalice

„Na našich stránkách najdete přehledně uvedené financování volební kampaně i plánované výdaje. V reálném čase je pak možné sledovat veškeré výdaje na transparentním účtu. Na webu máme zveřejněný i odkaz, pod kterým najdete veškeré došlé faktury,“ popisuje některá transparentní opatření volební manažer Matěj Brýdl. Důvody vedení volební kampaně transparentní formou vysvětluje lídr koalice Jakub Kutílek: „Příjmy i výdaje kampaně si samozřejmě evidujeme pro potřeby organizace kampaně. Nevidíme důvod, proč bychom tyto informace neměli sdílet s veřejností. Považuji to za normální.“

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting