V Hovorech se mluvilo o perspektivě splavnění Labe

14.4.

V Hovorech se mluvilo o perspektivě splavnění Labe

V dalším pokračování cyklu Hovory o Pardubicku, který pořádá pravidelně Klub přátel Pardubicka, se minulý týden hovořilo o perspektivě vodní dopravy u nás. Jak se přítomní dozvěděli, zbudování tolik diskutovaného vodního kanálu Dunaj-Odra-Labe, který by měl propojit povodí všech tří řek a tvořil by evropsky významnou vodní cestu, s sebou nese celou řadu úskalí. Zatímco výstavba kanálu propojujícího povodí Dunaje s povodím Odry na Moravě má jistou perspektivu, všichni diskutující se shodli, že myšlenka výstavby z dnešního pohledu pochybného vodního kanálu propojujícího Olomouc a Pardubice, tedy labská větev kanálu, je v dnešní době již pouze utopií a jako taková se přežila. Realizace této části vodní cesty by byla totiž natolik nákladná a perspektiva využití této vodní cesty tak nejistá, že nemá šanci na zbudování. Hodně se diskutovalo také o dosplavnění Labe do Pardubic. Zatímco úsek od Chvaletic na okraj Přelouče byl v roce 2007 dosplavněn a je tudíž pro lodě sjízdný, dobudování plavebního stupně Přelouč je stále v nedohlednu. Jak připomněl Jan Linhart, předseda Klubu přátel Pardubicka a člen Strany zelených, je myšlenka, že říční doprava je ekologická, nepravdivá. „Lodní doprava může být ekologická, ne však doprava po Labi. To má malou průtočnost a spotřeba pohonných hmot je zde v případě lodí větší než v případě železniční dopravy. Navíc říční přeprava po Labi není vůbec výhodná. Nejenže je pomalá, ale vody v Labi ubývá a ročně bývá méně než 100 dní, kdy je Labe sjízdné,“ vysvětlil Linhart. Ten zároveň doplnil, že neustálá snaha o prosazení vybudování kanálu po pravém břehu řeky Labe v Přelouči také není nejvhodnější. Především dochází k ohrožení chráněných rostlinných a živočišných druhů v biokoridoru Slavíkovy ostrovy paradoxně kvůli ochraně labských hrčáků. „Jenomže tyto labské hrčáky nejsou vůbec přírodním dílem, ty jsou uměle vytvořeny člověkem, tudíž zase takovým unikátem nejsou,“ doplnil Linhart, který tak naznačil, že by možná vhodnější a šetrnější variantou bylo vedení říční plavby přímo korytem Labe a nebylo by nutné budovat drahý plavební kanál. Jak však Linhart doplnil, perspektiva říční dopravy i po případném dosplavnění Labe do Pardubic není nikterak růžová. „Podíl vodní přepravy neustále klesá a ani stav labské vodní cesty v Německu mezi Drážďany a Hamburkem není ideální. Současné parametry a stav plavebních komor v severních Čechách ani v Německu neumožňuje navýšení přepravní kapacity,“ uzavřel Jan Linhart.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

2.4.

Revitalizace Tyršových sadů má zelenou

V rámci IPRM střed města v Pardubicích již vyrostla sportovní hala Dašická, integrační centrum České abilympijské asociace Kosatec, Skautské centrum na Vinici (náklady cca 40 milionů korun) a zmodernizována byla také část areálu Sokolovny. Z celkových dotací, které mají být zhruba 390 milionů korun, Pardubice zatím využily zhruba 140 milionů.

Společnost celý článek
1.3.

První se v Larischově vile otevře sklepení, kde na popravu čekali obyvatelé Ležáků

Z výsledků jednání vyplývá, že se se v případě této historické budovy blýská na lepší časy. „Československá obec legionářská má v současné době k dispozici částku 15 milionů korun, což zajistit dokončení první etapy rekonstrukce pravděpodobně v příštím roce.

Společnost celý článek
11.5.

Pardubičtí ,,Cikáni,, oživí festival Svět knihy na jevišti

Smyslem tohoto festivalu je poukázat nejen na těsný vztah literatury a divadla, ale také vypíchnout autory a díla.

Společnost celý článek
29.9.

Soutěž Po stopách dobrovolníka prodloužila termín

Vyhodnocení soutěže se uskuteční koncem října a vítězové, kteří mohou získat mnoho hodnotných cen.

Společnost celý článek
11.2.

Městské lesy ve znamení výsadeb

Celkem bude v lesích města Pardubic v roce 2009 vytěženo 2.415 metrů krychlových dřevní hmoty.

Společnost celý článek
26.9.

Nejtransparentnější volební kampaň vede koalice

„Na našich stránkách najdete přehledně uvedené financování volební kampaně i plánované výdaje. V reálném čase je pak možné sledovat veškeré výdaje na transparentním účtu. Na webu máme zveřejněný i odkaz, pod kterým najdete veškeré došlé faktury,“ popisuje některá transparentní opatření volební manažer Matěj Brýdl. Důvody vedení volební kampaně transparentní formou vysvětluje lídr koalice Jakub Kutílek: „Příjmy i výdaje kampaně si samozřejmě evidujeme pro potřeby organizace kampaně. Nevidíme důvod, proč bychom tyto informace neměli sdílet s veřejností. Považuji to za normální.“

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting