V Hovorech se mluvilo o perspektivě splavnění Labe

14.4.

V Hovorech se mluvilo o perspektivě splavnění Labe

V dalším pokračování cyklu Hovory o Pardubicku, který pořádá pravidelně Klub přátel Pardubicka, se minulý týden hovořilo o perspektivě vodní dopravy u nás. Jak se přítomní dozvěděli, zbudování tolik diskutovaného vodního kanálu Dunaj-Odra-Labe, který by měl propojit povodí všech tří řek a tvořil by evropsky významnou vodní cestu, s sebou nese celou řadu úskalí. Zatímco výstavba kanálu propojujícího povodí Dunaje s povodím Odry na Moravě má jistou perspektivu, všichni diskutující se shodli, že myšlenka výstavby z dnešního pohledu pochybného vodního kanálu propojujícího Olomouc a Pardubice, tedy labská větev kanálu, je v dnešní době již pouze utopií a jako taková se přežila. Realizace této části vodní cesty by byla totiž natolik nákladná a perspektiva využití této vodní cesty tak nejistá, že nemá šanci na zbudování. Hodně se diskutovalo také o dosplavnění Labe do Pardubic. Zatímco úsek od Chvaletic na okraj Přelouče byl v roce 2007 dosplavněn a je tudíž pro lodě sjízdný, dobudování plavebního stupně Přelouč je stále v nedohlednu. Jak připomněl Jan Linhart, předseda Klubu přátel Pardubicka a člen Strany zelených, je myšlenka, že říční doprava je ekologická, nepravdivá. „Lodní doprava může být ekologická, ne však doprava po Labi. To má malou průtočnost a spotřeba pohonných hmot je zde v případě lodí větší než v případě železniční dopravy. Navíc říční přeprava po Labi není vůbec výhodná. Nejenže je pomalá, ale vody v Labi ubývá a ročně bývá méně než 100 dní, kdy je Labe sjízdné,“ vysvětlil Linhart. Ten zároveň doplnil, že neustálá snaha o prosazení vybudování kanálu po pravém břehu řeky Labe v Přelouči také není nejvhodnější. Především dochází k ohrožení chráněných rostlinných a živočišných druhů v biokoridoru Slavíkovy ostrovy paradoxně kvůli ochraně labských hrčáků. „Jenomže tyto labské hrčáky nejsou vůbec přírodním dílem, ty jsou uměle vytvořeny člověkem, tudíž zase takovým unikátem nejsou,“ doplnil Linhart, který tak naznačil, že by možná vhodnější a šetrnější variantou bylo vedení říční plavby přímo korytem Labe a nebylo by nutné budovat drahý plavební kanál. Jak však Linhart doplnil, perspektiva říční dopravy i po případném dosplavnění Labe do Pardubic není nikterak růžová. „Podíl vodní přepravy neustále klesá a ani stav labské vodní cesty v Německu mezi Drážďany a Hamburkem není ideální. Současné parametry a stav plavebních komor v severních Čechách ani v Německu neumožňuje navýšení přepravní kapacity,“ uzavřel Jan Linhart.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

14.10.

CASTING ČESKÉ MISS míří opět DO PALÁCE PARDUBICE!

„V rámci castingu vybere odborná porota v Paláci Pardubice přibližně 50 dívek, které postoupí do semifinále. Věřím, že to bude zajímavá a napínavá podívaná a to i proto, že castingem bude provázet oblíbený moderátor a pardubický patriot Pavel Cejnar,“ říká Lucie Mikšovská, marketingová koordinátorka Paláce Pardubice.

Společnost celý článek
4.3.

Nový biskup královéhradecký: Mons. Jan Vokál

Podrobnosti o biskupském svěcení a převzetí úřadu budou sděleny po potřebných organizačních jednáních.

Společnost celý článek
16.11.

Plagiáty z Číny na předvánoční trh nedorazí

Zboží ukrývající se v kontejnerech dovážených z Číny odhalili při běžné celní kontrole v rámci celního řízení.

Společnost celý článek
27.10.

Do rodiny evropských koňských měst přibude Wroclav

„Evropský den koní se bude slavit současně ve všech členských městech a to vždy druhou neděli v září. Sdružení si tuto akci nechalo zaregistrovat u Evropské komise, stejně jako každoroční soutěž měst o titul Evropské město koní,“ řekla vedoucí úseku vnějších vztahů pardubického magistrátu Hana Svobodová.

Společnost celý článek
23.3.

Pochodujte s Horskou službou, pomozte dětem

Horská služba bude v průběhu akce dohlížet na bezpečnost a zdraví účastníků pochodu.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting