V sále Divadla 29 se hovořilo o dopravě

22.2.

V sále Divadla 29 se hovořilo o dopravě

Velký zájem veřejnosti provázelo třetí diskuzní setkání městských architektů s občany našeho města. V sále Divadla 29 byla tentokrát řeč o dopravě.


„Velice nás potěšilo, kolik lidí dorazilo. Hlavní sál divadla byl úplně plný. Cyklus přednášek OHA vs. … se setkává s čím dál větším zájmem veřejnosti,“ říká Vladimír Lavrík, zastupující vedoucí odboru hlavního architekta. Na prezentaci se přišli podívat dopravní odborníci, architekti, zaměstnanci dopravního podniku, zástupci neziskovek, studenti dopravní fakulty a nechyběla laická veřejnost.

Zaměstnanci odboru hlavního architekta prezentovali svojí představu o tom, kam by se mělo ubírat dopravní plánování ve městě. „V Pardubicích je 59% všech cest kratších než 3 km. Je tady všude blízko. Existuje velký potenciál pro posílení role MHD, pěší a cyklistické dopravy. Tyto způsoby dopravy jsou pro takto krátké cesty nejefektivnější a mají i řadu dalších kladných dopadů na kvalitu života ve městě,“ prezentuje výstupy průzkumu dopravního chování městský cyklokoordinátor Vojtěch Jirsa.

„Je třeba, aby se ve městě realizovala řada nízkonákladových opatření pro zvýšení atraktivity nemotorových způsobů dopravy. Relativně levnými zásahy by se dala zvýšit také průjezdnost křižovatek pro automobilovou dopravu. Tím nechci zpochybnit potřebu výstavby obchvatů. Ty mají v systému svojí jasnou úlohu – odklonit dopravu, která nesměřuje do centra města,“ vyjádřil se v diskuzi dopravní projektant Petr Novotný.

Z diskuze vyplynula potřeba zabývat se otázkou organizace plánování dopravy ve městě. „Navrhneme, aby byla v Pardubicích vytvořena pozice, která by koordinovala a zastřešovala veškeré dopravní plánování. Bez toho se nehneme,“ řekl Lavrík.

Odbor hlavního architekta představil výstupy dopravního modelu, který prověřuje dopady jednotlivých staveb na dopravu pro účely zpracování územního plánu. „Velký význam pro centrum města má například severovýchodní obchvat, který by měl propojit Dubinu s Polabinami,“ upozornil Lavrík. „O významu severovýchodního obchvatu víme už více než dvacet let. To, že stále neexistuje, je důsledkem jeho nedostatečné priority v rámci řešení dopravních problémů města,“ říká jeden z účastníků diskuze, zastupitel Ladislav Koudelka.

Další zprávy z kategorie "Společnost"

13.1.

Dostihy ani pardubické závodiště nejsou na prodej

Areál závodiště však není majetkem Dostihového spolku ale města, které jej spolku pronajímá.

Společnost celý článek
14.1.

Kraj bude řešit krizovou situaci v sociálních službách

Pardubický kraj se nehodlá s touto situací smířit a má připraveno několik variant dalšího postupu.

Společnost celý článek
27.10.

Obyvatelé Přelouče se zapojili do projektu finanční gramotnosti

Metodiku pro finanční gramotnost postavili lektoři na základě programu Rozumíme penězům, realizovaným na základních školách již od roku 2006. Proškolením v oblasti financí již prošlo více než 21 tisíc žáků, přes 2500 pedagogů a další tisíce lidí produktivního věku z široké veřejnosti.

Společnost celý článek
15.7.

Chybí kroužky pro děti se zdravotním postižením?

V situaci, kdy nemají přesně rozvrženou činnost, se nedokážou samy zabavit.

Společnost celý článek
18.3.

Dvouplošníky připomenou kulaté výročí

V letošním roce jejich elegantní vystoupení, doprovázené kouřovými efekty, připomene i osmdesáté výročí prvního vzletu tohoto cvičného dvouplošníku, jehož první exemplář se do vzduchu premiérově vznesl v dubnu 1934.

Společnost celý článek
20.7.

Počet legálně zaměstnaných cizinců překročil 200 tisíc

. Za letošní první pololetí přišlo do Česka legálně pracovat dalších zhruba 24.300 cizinců.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting