Vicemistr Evropy Michal Matějovský s podporou senátora a v národních barvách

2.4.

Vicemistr Evropy Michal Matějovský s podporou senátora a v  národních barvách

1. dubna 2015 

Vicemistr Evropy cestovních vozů FIA ETCC 2014 Michal Matějovský startuje novou závodní sezónu hned s několika novinkami. Jeho závodní vůz i kombinéza poprvé ponesou národní barvy ČR, na jeho cestě za vysněným titulem mistra Evropy ho bude podporovat senátor Prof. MUDr. Jaroslav Malý CSc. a prsteníček na volantu závodního speciálu bude poprvé zdobit zlatý kroužek. "Cílů pro letošní sezónu je hned několik. Ten hlavní je ale jasný. Chci si sáhnout na titul a udělám pro to maximum," říká devětadvacetiletý závodník Michal Matějovský.

Závodní vůz v národních barvách startuje na okruhu seriálu FIA ETCC poprvé v historii. "Chtěli jsme ukázat, že reprezentujeme svou zemi.  Seriál má dohromady 6 velmi slušně navštěvovaných závodů a červeno-modro-bílá barva rozhodně vidět bude," vysvětluje důvod přemalování závodního vozu Michal Matějovský Ve stejném designu jako vůz budou i kombinézy Michala Matějovského i celého týmu. "Jsem velmi rád, že Michal nezávodí jen sám za sebe, ale za celou zemi.  Rozhodl jsem se ho podporovat nejen pro jeho sportovní výkony, ale i proto, že jako profesionální jezdec působí například svým veřejným postojem k rychlé jízdě v běžném provozu na celou českou veřejnost," říká nezávislý senátor za obvod Hradec Králové Prof. MUDr. Jaroslav Malý CSc.

Na novou sezónu se Michal začal připravovat již v prosinci loňského roku tréninkem fyzické kondice. Trávil 2x týdně 1,5 hodiny kondiční přípravou, kterou doplňoval intervalovým plaveckým tréninkem. "Při závodě, který obvykle trvá okolo 30 minut, jste v kombinéze z nehořlavých materiálů uzavřen v malém prostoru, kde teplota v létě dosahuje 50-60 stupňů Celsia. Kdo není fyzicky připraven, nevydrží v koncentraci na 100% celý závod," vysvětluje závodník důvody pečlivé fyzické přípravy.  Kondiční trénink navíc  přinesl bonus navíc. Michal od prosince zhubnul 8 kilogramů a to se projeví nejen na jeho fyzičce, ale také při vážení auta.

Michalův závodní speciál BMW 320si s objemem 2000 cm3 je i pro letošek dobře připraven. "Proti minulé sezóně došlo ke změně váhových předpisů a auto jsme odlehčili zhruba o 30 kilogramů. Samozřejmě proběhla i kompletní repase vozu, tedy rozebrání do šroubku a opětovné smontování. Také jsme ve spolupráci s naším partnerem pracovali na vývoji tlumičů pérování," říká šéf a majitel týmu Křenek Motorsport v jedné osobě Ing. Josef Křenek. Po těchto úpravách bude auto rychlejší než když jezdilo seriál mistrovství světa. Vzhledem k extrémnímu namáhání vozu bude nutné na autě po ujetí zhruba 1800 km, což je zhruba půlka závodní sezóny, repasovat motor. Vůz v nových národních barvách odhalil na III. senátním nádvoří senátor Prof. MUDr. Jaroslav Malý CSc., závodník Michal Matějovský, jeho týmový kolega Jiří Forman a šéf týmu Ing. Josef Křenek. Mistrovství Evropy cestovních vozů FIA ETCC startuje letos na maďarském Hungaroringu 2.-3.5. 2015.

Po roční pauze se seriál závodů mistrovství Evropy cestovních vozů FIA ETCC opět vrací i do Česka. Na brněnském Masarykově okruhu se závody konají 5.-6.9.2015.  "Závody evropských cesťáků k Brnu patří už od šedesátých let. Pro fanoušky je to srdeční  záležitost a pokud bude o přední místa bojovat domácí jezdec, věřím, že mu přijde fandit víc diváků, než před dvěma roky," říká mluvčí Automotodromu Brno  Jiří Smetana. Společně s FIA ETCC se v sobotu a v neděli 5. a 6.9.2015 pojedou také závody Auto GP a BOSS GP, ve kterých budou k vidění i vozy F1. Pro Michala Matějovského je Brno obzvlášť důležité. Právě na tomto okruhu totiž před lety závodně vyrůstal. "Do Brna se velmi těším. I proto, že budu moci letos jet před českými fanoušky, bych chtěl poděkovat všem partnerům, sponzorům a celému týmu, bez jejichž podpory bych nikdy o titul evropského šampióna bojovat nemohl," uzavírá Michal Matějovský.

O Michalovi Matějovském:

Devětadvacetiletý Michal Matějovský patří mezi přední české automobilové jezdce. S motorsportem začal  ve svých 7 letech. Je to mistr ČR a aktuálně vicemistr Evropy v závodech cestovních vozů FIA ETCC. Ve svých závodnických začátcích jezdil ve Velké Británii ve stejném mládežnickém týmu jako pilot F1 Lewis Hamilton. Otec Stanislav Matějovský je mistr Evropy z roku 2001 s vozem Tatra. Michal je od září 2014 šťastně ženatý.

Program letošního mistrovství Evropy FIA ETCC:
Maďarsko, Hungaroring (2.-3.5. 2015), Slovensko, Slovakiaring (20.-21.6.2015), Francie, Castellet (27.-28.6.2015) , Česká republika, Automotodrom Brno (5.-6.9.2015), Belgie, Zolder(19.-20.9.2015) , Itálie,  Pergusa (10.-11.10.2015) 

Další zprávy z kategorie "Společnost"

6.2.

Potěšte své blízké valentýnským přáním se speciálním razítkem

Na přání, které chcete poslat své drahé polovičce, napíšete její adresu a nalepíte poštovní známku.

Společnost celý článek
12.7.

Hrajte s Pardubickým krajem a vyhrajte perník

Postavená je na bannerech a počítačové hře nazvané Jak znáte Pardubický kraj.

Společnost celý článek
22.6.

Radnice bude normálně fungovat i o prázdninách

I v době dovolených si mohou obyvatelé Pardubic vyřizovat své záležitosti na pardubickém magistrátu bez omezení.

Společnost celý článek
21.10.

Jarmila Janurová:

Od konkurence se lišíme nejen vlastní technologií výroby jedinečného těsta, ale i zcela originálními perníkovými dezerty.

Společnost celý článek
16.8.

Na stavbě D11 se právě zakládá nejdelší most nové dálnice

Stavba zhruba 16 km dlouhého úseku dálnice D11 od Kuklen po Smiřice zatím běží podle harmonogramu. Zatímco na úseku Kukleny – Předměřice se nyní realizují přeložky inženýrských sítí, od Předměřic po Smiřice je stavba prakticky již celá založena a u Trotiny se stavějí pilíře nejdelšího mostu celého úseku. „Pokud bude zima stejně mírná jako loni, plánuje se přerušení stavby zhruba jen na jeden měsíc. Vypadá to, že v květnu 2022 budeme po dálnici od Hradce až po Jaroměř skutečně jezdit,“ řekl po návštěvě stavby úseku 1106 senátor prof. MUDr. Jaroslav Malý, CSc.

Společnost celý článek
3.6.

Cestovní ruch v Česku brzdí fatální nedostatek pracovních sil

Cestovní ruch v Česku dosáhl v loňském roce na dosavadní maxima, roste příliv zahraničních návštěvníků i domácí turistika. Další možný růst ale naráží na nedostatek pracovních sil. Lidí ochotných pracovat v cestovním ruchu a příbuzném gastro oboru je stále méně.

Společnost celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting