Kampaň na podporu sebevzdělávání byla úspěšná

13.12.

Kampaň na podporu sebevzdělávání byla úspěšná

Kampaň na podporu sebevzdělávání byla úspěšná

Mediální kampaň na podporu celoživotního vzdělávání, kterou letos už potřetí uspořádal Pardubický kraj, měla stejně jako v předchozích letech velmi pozitivní ohlas. „Jsme rádi, že se tato kampaň u veřejnosti setkala s tak příznivou odezvou. Moc nás těší, že si obyvatelé Pardubického kraje uvědomují, jak je tato problematika důležitá a mají zájem na sobě dále pracovat. Máme radost i z pochvalných reakcí z ostatních krajů v České republice, kde tento náš projekt hodnotí velice kladně,“ řekla Mgr. Bc. Jana Smetanová, radní Pardubického kraje, která je zodpovědná za rozvoj lidských zdrojů, celoživotní vzdělávání a zaměstnanost a která stála u zrodu této unikátní myšlenky. Letos kampaň odstartovala 3. září a skončila 30. listopadu. Její tváří byl „učitel národů“ Jan Amos Komenský oblečený do moderního saka. „Chtěli jsme ho trochu více přiblížit dnešní době. Podle řady reakcí se nám touto formou prezentace podařilo splnit náš cíl – zaujmout a někoho možná i šokovat,“ uvedla Jana Dobruská ze společnosti Maxx creative communication, která tento projekt pro Pardubický kraj připravila. Jan Amos Komenský byl také průvodcem oblíbeného internetového vzdělanostního kvizu o zajímavé ceny. „Na webové adrese www.sebevzdelani.cz bylo opět o co hrát. Na úspěšné účastníky soutěže čekaly zajímavé ceny, jako byl PC Translator 2007 sloužící pro podporu překladů do češtiny a z češtiny do cizího jazyka či program Language Teacher 2007 pro výuku angličtiny, němčiny, ruštiny, francouzštiny, španělštiny a italštiny,“ sdělila Jana Dobruská. „Že byl o tuto hru zájem, svědčí i fakt, že se do internetové hry zapojilo 1482 účastníků. Návštěvnost webových stránek www.sebevzdelani.cz, na níž byla k dispozici také ucelená nabídka vzdělávacích kurzů z celého Pardubického kraje, pak během tří měsíců od začátku kampaně činila 66 415 přístupů,“ dodala. Jméno „učitele národů“ nesla i speciálně zřízená bezplatná telefonní linka číslo 464 623 333 provozovaná renomovanou společností Teleperformance - Lion Teleservices CZ. „Na infolince Komenský, jak zněl její oficiální název, se mohli lidé zdarma poradit o možnostech, které se v oblasti celoživotního vzdělávání nabízejí,“ řekla radní Smetanová. „Za velký úspěch považujeme i to, že se nám podařilo rozšířit profesionální databázi vzdělávacích agentur, středních škol a odborných učilišť z původních 43 subjektů na více než dvojnásobek. V současné době jich je v databázi 96,“ doplnila Jana Smetanová. Mottem kampaně bylo i letos osvědčené heslo „Nepodceňujte sebevzdělávání“. Kromě speciální infolinky a webové stránky www.sebevzdelani.cz byly na propagaci tohoto projektu použity také billboardy, rozhlasové spoty, novinové články, citylighty, letáčky a plakáty v prostředcích městské hromadné dopravy a společnosti Connex či plošné direct maily do všech poštovních schránek v Pardubickém kraji. Úplnou novinkou byly radiohlídky, které po celém Pardubickém kraji rozdávaly letáky lidem se zájmem o tuto problematiku. „Radiohlídka během kampaně navštívila Pardubice, Přelouč, Chrudim, Holice, Ústí nad Orlicí, Žamberk, Králíky, Vysoké Mýto, Litomyšl a Českou Třebovou. Součástí výjezdů byly i ankety s kolemjdoucími na téma Sebevzdělávání, které byly realizovány formou přímých telefonních vstupů na Rádiu OK. Zájemci se mohli zúčastnit rovněž soutěžního kvizu o dvousvazkové encyklopedie Nové universum, Ottovu encyklopedii či Anglicko-český a Česko-anglický slovník,“ uvedla Jana Dobruská. „Letos poprvé byl součástí kampaně i Týden vzdělávání dospělých. Ten se v Pardubickém kraji uskutečnil od 5. do 9. listopadu. Díky tomu, že jeho nabídka byla skutečně velmi pestrá, zaznamenal mimořádný ohlas,“ pokračovala radní Smetanová. „Předcházelo mu slavnostní celostátní zahájení letošních Týdnů vzdělávání dospělých v České republice, které se konalo v pondělí 3. září od na Pernštýnském náměstí v Pardubicích. Zástupci osmi krajů zde představili veřejnosti své zkušenosti z pořádání Týdnů vzdělávání dospělých. Pardubické vzdělávací společnosti tu návštěvníkům nabídli možnosti dalšího vzdělávání v kurzech nejrůznějších typů,“ uvedla dále Smetanová. „Zájemci na této akci mohli získat cenné informace, ale také se příjemně pobavit či zasoutěžit při bohatém kulturním programu,“ dodala krajská radní Mgr. Bc. Jana Smetanová, která i nad těmito akcemi převzala záštitu.

Další zprávy z kategorie "Vzdělání"

7.4.

Thomas Graumann pobyl mezi žáky pardubických škol

Slova Thomase Graumanna měla velmi emotivní ůčinek a byla ze strany žáků i pedagogů přijata velmi pozitivně.

Vzdělání celý článek
7.4.

Studenti-historici z Univerzity Pardubice jedou soutěžit se svými studiemi do Českých Budějovic

Získat potřebné zkušenosti s prezentací i zajímavou položku do životopisu pomůže mladým a talentovaným studentům každoroční konference Historie, která se letos koná 6. a 7. dubna. Představí se na ní postupně celkem 26 studentů z jednotlivých pracovišť zabývajících se historií.

Vzdělání celý článek
20.10.

Chrudimské lyceum hodlá spolupracovat s FTVS

V chrudimské Hotelové škole Bohemia nastavili projekt, který je v České republice zcela ojedinělý.

Vzdělání celý článek
26.9.

Evropská noc vědců

Hvězdárna v Pardubicích ve spolupráci s Astronomickou společností Pardubice pořádají v pátek 26. září večer zajímavý program

Vzdělání celý článek
22.6.

„Věda v ulicích“

Ve dnech 22. a 23. června se Univerzita Pardubice se účastní v Praze akce „Věda v ulicích“.

Vzdělání celý článek
30.5.

Vzdělávání pro konkurenceschopnost: 31. května 2007

Ve čtvrtek 31. května 2007 se uskuteční seminář věnovaný programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Vzdělání celý článek
Webdesign a webhosting: Webovy servis - SEO - Váš hosting